recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolink + Beolabs og non B&O TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolink + Beolabs og non B&O TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beolink + Beolabs og non B&O TV
    Sendt: 05-November-2013 kl. 15:21
Jeg håber at der er nogen herinde, der kan hjælpe. Evt. Peter Pan, som altid kommer med guldkorn i forhold til opsætning.
 
Jeg har en Beolink Active 1636, Beolab 3 højtalere og Beolab 11 sub, som jeg vil tilslutte mit non B&O TV.
Det eneste jeg mangler, så vidt jeg kan se, er en speciel DIN adapter til PC indgangen i Beolink'en.
 
Jeg kan ikke finde dette kabel nogen steder på nettet eller finde én, der kan speciallodde det. Normale DIN til phono kabler er loddet på pin 3 og 5 (stel 7), men nedenstående er loddet på pin 4 og 7.
 
Har i nogle ideer til hvor man kan finde sådan et kabel eller er der noget, jeg overser?
 
Jeg tillader mig at vedhæfte en illustration af opsætningen fra et af Peter Pans glimrende indlæg Smile 
 
 
Med venlig hilsen
Søren


Redigeret af Søren.B - 05-November-2013 kl. 15:36
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2013 kl. 15:43
Har du spurgt hos B&O...? De har en del forskellige adaptere liggende.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Mr. Bang & Olufsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Maj-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Bang & Olufsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2014 kl. 08:04
Jeg kan ikke helt se, hvad du skal med BeoLink Active. Den kan umiddelbart kun bruges i et Link set-up. Hvis du bare vil have lyd fra tv til højttalere, skal du bare have fat i de rigtige kabler. Det vil nok anbefales at gøre det gennem en forstærker med pre-outs, men du kan også se på nedenstående link, hvordan man kobler dem direkte til en computer. Computeren bruger mini-jack, som de fleste fjernsyn også har. Det kunne være en mulighed. Jeg ved dog ikke om triggeren fungererer på et tv. Hvis ikke må man slukke selv. https://www.youtube.com/watch?v=LlMaqslEkUs
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2014 kl. 08:53
Tusind tak svar.
 
Det er så længe siden, at jeg har postet beskeden, at jeg har glemt alt om den. Jeg har åbenbart, lidt pinligt, været noget fraværende, da jeg skrev indlægget, for jeg har udeladt det mest væsentlige i hele setup'et.
 
Jeg har en Beosound Encore, som er den enhed der "ødelægger" det hele. Når lyden kører igennem den, så er den forsinket et halvt sekund ca. Jeg fik anbefalet Beolink Activen fordi man så kunne komme rundt om problemet. Jeg prøver at vedhæfte et billede, som Peter Pan har lavet i sin tid. Det voldede mig dog en del problemer sidst, men jeg prøver igen. Endnu en gang tak.
 
Mvh Søren 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2014 kl. 09:32
Du kan godt bruge en Beolink Active, da den har en analog indgang, som er lavet til at tilslutte eks. en PC. Dog så vil den overtage styringen med dit anlæg, så du ikke længere kan regulere volumen via hjulet på Beosound 5. Du skal over og have fat i fjernbetjeningen eller trykke på knapperne på Beolink'et. Det er ikke super fedt når man nu har sådan en lækker volumen-switch på BS'eren.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2014 kl. 10:33
Mange tak Torben!
 
Jeg tænkte faktisk på at splitte signalet via. en phono switch box. Så jeg kunne bruge volumekontrollen på Beosounden, når jeg hører musik, og skifter til kanal to på switchboxen, når jeg vil høre lyden fra tv'et igennem højtalerne.
 
Jeg har, siden jeg skrev indlægget i november, fået lavet et adapterstik, der skulle kunne bruges i PC indgangen, men det virker ikke. Jeg har ingen idé, om det er loddet korrekt. Jeg fik det lavet hos en privat, der kiggede på den tegning jeg også forsøgte at vedhæfte her. Den bliver ikke vist kan jeg se.
 
Tror du man kan spørge hos B&O, om de kan lodde et?  
 
Igen, tusind tak!
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2014 kl. 15:07
Du kan med fordel overveje den aktive omskifter fra Bosscom
http://dk.bosscom.com/product.asp?id=1080
Den er lidt dyr (men det er B&O jo også). Med denne kan du sætte anlægget i ét input, købe en Beolink Active og sætte i det andet input og så sætte TV i Beolink Active. Det burde virke. Du skal dog være OBS på, at Beolink Active nok ikke vil holde op med at registrere volumen-tryk blot fordi du har koblet højttalerne fra, så du kan risikere, at du får blæst hovedet af når du tænder for TV'et.

Du vil ikke kunne koble dit TV direkte til Beolab uden Beolink Active med mindre du har et TV med volumenreguleret udgang (og det er vist kun Sony der laver det).

Kan du ikke finde et kabel til din PC her?
http://www.av-connection.dk/?ML=156

Redigeret af Torben Rasmussen - 08-Maj-2014 kl. 15:14
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu