recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2. række podieopbygning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2. række podieopbygning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 2. række podieopbygning
    Sendt: 02-December-2013 kl. 22:23
Hej Forum.

Jeg skal endelig til at bygge min biograf op i vores nye hus. Første skridt på vejen til at få den færdig er, at bygge en ramme til 2. række sæder, inden jeg skal have gulvtæppe på.

Rummet er 5x3 m og jeg satser på et mål på podiet på ca. 90x230cm. Hvad siger I der har bygget podie til den størrelse? Grunden til jeg spørger er, at jeg endnu ikke har købt biosæder til 2. række endnu og der kan gå et stykke tid. Jeg regner med 4 stk standardsæder a'la Imperials gamle. De skulle vist nok gerne være omkring 222 cm med en række på 4.

Håber I kan hjælpe.

MVh

Chris

PS: Jeg tager naturligvis pics og er MEGET modtagelig for øvrig input undervejs.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af The_Joshua The_Joshua skrev:

Hej Forum.

Jeg skal endelig til at bygge min biograf op i vores nye hus. Første skridt på vejen til at få den færdig er, at bygge en ramme til 2. række sæder, inden jeg skal have gulvtæppe på.

Rummet er 5x3 m og jeg satser på et mål på podiet på ca. 90x230cm. Hvad siger I der har bygget podie til den størrelse? Grunden til jeg spørger er, at jeg endnu ikke har købt biosæder til 2. række endnu og der kan gå et stykke tid. Jeg regner med 4 stk standardsæder a'la Imperials gamle. De skulle vist nok gerne være omkring 222 cm med en række på 4.

Håber I kan hjælpe.

MVh

Chris

PS: Jeg tager naturligvis pics og er MEGET modtagelig for øvrig input undervejs.
 
90cm er for smalt, mit er 122cm (mener jeg) og det er sådan cirka ok synes jeg.
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 12:58
Det fik 122 cm. og det ser helt fornuftigt ud. :-)
Tak.
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 13:21
Jeg købte mine biostole fra Jysk (de hedder Colorado). Her er der en fodstøtte som slår sig ud når man læner ryglænet tilbage, og så er 120 cm ikke længere nok.

Jeg er klar over at du går efter andre stole, men vil blot lige give dig den tanke med på vejen. Jeg har set flere herinde som får lavet skamler til deres biostole, da man sidder meget bedre med benene lidt oppe. Hvis man ønsker en skammel at ligge benene på, så kommer du til at mangle mere plads.

Det har du dog sikkert tænkt på :)


Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 22:03
Jep. 1. række bliver med noget recliner lign. Men der kan nok kun være til lillemor og jeg. 2. Række er dels til flere og for at få noget af stemningen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu