recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning til digital optagelse?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opsætning til digital optagelse?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 14:12

Clint DC 1 har ikke kortlæser, det er jo hele fidusen ved den, da nan ellers ikke kan optage på den og afspille indholdet på andre enheder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af Windermere Windermere skrev:

Hvis man kører signalet gennem Clint først og så sløjfer videre til Zaptor, skal kortet så ikke sidde i Clinten?
Nej, det er antenne signalet der sløjfes videre og det er ligeglad med kort, det er først når signalet bliver lavet til billede at kortet skal bruges. Clint har ingen kortlæser og kan derfor også kun optager u-krypterede programmer, dvs. dem i de normale tv-pakker.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Windermere Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Windermere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 14:30
Ok, tusind tak for svarene, jeg vil prøve lykken med sådan en fætter!
Til top
Windermere Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Windermere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 17:04
Så har jeg købt den, og den virker umiddelbart superfed! Men-men-men: den står og taber signalet fra fx DR2, som er en af de kanaler, jeg helt sikkert kommer til at optage fra. Det mystiske er, at jeg sløjfer videre til Zaptor-boksen fra Clint'en, og Zaptorboksen henter Dr2 uden problemer. Hvad kan jeg gøre?
Til top
Windermere Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Windermere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 17:05
Desuden taber den også oplysninger i EPG'en til flere end de næste to programmer. Ved genstart vil den dog godt hente dem igen. Mystisk.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Windermere Windermere skrev:

Desuden taber den også oplysninger i EPG'en til flere end de næste to programmer. Ved genstart vil den dog godt hente dem igen. Mystisk.
Har du nyeste firmware i Clint'en? Der har i flere versioner været problemer med epg'en. Problemer med DR2 kan skyldes dårlig signal, jeg vil tro Clint er mere kritisk end Zaptor.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 17:29
 
  Ja, Clint skulle være som BT modtageren, der skal være et godt signal, ellers kan den godt drille med modtagelsen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Windermere Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Windermere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 17:49
O.k. Tak! Jeg prøver at opdatere. En forhåbentlig sidste ting: jeg kan ikke se de optagede filer, når jeg sætter usb-sticken i min Mac, efter jeg har optaget (???). De burde da ligge i mappen HBPVR, men den er tom, selvom jeg godt kan se optagelsen via Clint'en.
Til top
Windermere Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Windermere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 11:02
Nå, men det løste sig, så jeg kunne få optagelserne med over på USB'en. Problemet var, at der var brugt et kolon i navnet, og det forvirrer computeren. En omdøbning af udsendelsen, og det var løst. 

Alligevel ryger maskinen tilbage - den er alt for bøvlet at arbejde med. Den optager udsendelserne i bidder på omkring 536 MB, som maskinen ganske fint afspiller lige efter hinanden, men som er irriterende at stå med, når man skal afspille fra en computer fra USB'en. Jeg drømmer om en dag, hvor digitaliseringshelvedet bliver til at have med at gøre som i gamle dage, hvor man VHS-båndede en udsendelse og tog den med sig, når man skulle bruge den i undervisningen. Jeg er ellers normalt ikke tilbageskuende, men lige her er jeg.
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 11:27
Er bange for at det kun går den anden vej... Rettighedshavere kæmper for at det skal være helt umuligt at optage noget, og vise det et andet sted. Så hvis du køber en Samsung eller Panasonic, så kan du ikke uden videre tage optagelserne med til en anden maskine. Clint ignorer bare de regler/retningslinjer (?) der er for beskyttelse af optagelser. :-)
Panasonic har dog optagere, der giver mulighed for at eksportere en optagelse til en Blueray eller DVD skive, og kan derved vises overalt. Det var måske mere brugbart for dig? De er dog relativt dyre :-(
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu