recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NUC/Openelec/Bit stream problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NUC/Openelec/Bit stream problem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NUC/Openelec/Bit stream problem
    Sendt: 04-Januar-2014 kl. 03:36
Hej alle sammen

Jeg har nu tumlet i et godt stykke tid med min NUC i3 (HD4000) og HD-lyd bitstream

Jeg kan simpelthen ikke få det til at spille ordentlig, når jeg vælger alm dts/dolby lyd spiller det hele uden problemer. Men når jeg vælger HD lyd hakker billedet og lyden og frameraten ryger ned på mellem 12-15 fps. LPCM kan jeg også afspille uden problemer

Jeg har sat det hele sammen på følgende måde:
NUC i3 -->  Harman kardon Avr 460 --> Samsung ES8005

Af indstillinger har jeg følgende
Alt undtagen aacs har jeg sat til min receiver kan decode på hdmi output samt i passthrough
Hardware decodning
1080P opløsning

Er der andre der har lignende problemer eller måske endda en løsning?

Det skal noteres at på min tidligere htpc Zotac ID80 med Nvidia ion, kunne jeg godt bitstreame HD lyd!

På forhånd tak
Til top
RangerJoe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2004
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RangerJoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 09:24
Kendt problem med stable OE. Prøv med den nyeste nightly

Læs meget mere her
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 13:47
Er det ikke kun gældende for haswell modellerne, eller virket det også med den første generation?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu