recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gps Apps
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gps Apps

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af michael79 michael79 skrev:


Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af michael79 michael79 skrev:



Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af michael79 michael79 skrev:


[Q

Navigon er ikke dårligt.
Jeg er ikke tilhænger af deres brugerflade.
En ulempe er at man her skal tilkøbe kortopdateringer.
Til gengæld er deres live services ikke så dyre som hos Tomtom, og man kan også bruge live services på flere devices, modsat Tomtom hvor der kun kan være live service så et device.
Der er også flere forskellige tjenster ud over live trafik, som Tomtom ikke har.
Der er mulighed for Urban guides, indbygget Wikipedia, ruteplanlægning for store køretøjer/campingvogn osv.

Men begge to er gode til at få dig frem til målet, hvad man så vælger som bedst af de to må være en personlig smagssag.


nu har jeg haft Navigon i lidt over 2 år har ikke betalt for nogle af dem opdater af program og kort.

mvh michael


Måske køre du med forældede kort, hvilken version kort har du?
Mine kort hedder Q3/2013
Men sært hvis du uden beregning får nye kort til din app, jeg har in app købt deres FreshMaps XL.

Og program opdateringer koster selvfølgelig ikke noget, når det kommer som en opdatering af app.


min hedder også Q3/2013 og har ikke købt til valg

mvh michael



Sært!?

Men du har vel en mulighed under "ekstra" at vælge tilkøbs pakken med kortopdateringer, eller har du allerede et flueben der?


under Ekstra har jeg kun flueben ved Wikipedia


Jamen så har jeg da åbenbart helt unødvendigt betalt for kortopdateringer via in app FreshMaps XL, det syntes jeg sgu er lidt snyd.
Der mistede Navigon nogle plus point fra min side af, det er sgu da dårlig stil at vildlede folk til at betale for noget gratis.
[/QUOTE]

ja det må tiden vise. om jeg kan forsæt med opdater. sidst var i først i december jeg gjorde det. 
Til top
mlm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 11:40
Jeg bruger MapFactor Navigator til min android, jeg ved ikke om den findes til Iphone. Jeg bruger de gratis kort der ligger - man kan også bruge kort fra TomTom, men de koster penge.

Jeg synes den virker super godt, man vælger hvilke lande man vil downloade når man har netadgang, herefter kører den offline....

Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 16:04
Jeg bruger den ultra billige "Skobbler GPS Navigation". Jeg mener at selve app'en koster 13 kr. og offline kort over hele Europa koster så ekstra 45 kr. (men du kan selv vælge hvilke lande du vil hente ned på telefonen).
Jeg har kørt i Danmark, Sverige, Tyskland, Holland, Belgien og Frankrig med den app, og været rigtig glad for den. Jeg kan ikke se hvorfor nogen skulle bruge mere end de 58 kr. den løsning koster, når den løser opgaven til UG.
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 16:51
intet mindre: http://www.tomtom.com/da_dk/products/car-navigation/go-series/go-5000-europe/index.jsp

tidligere brugte jeg også tomtom/navigon på min mobil. de 2 sidste år har jeg haft en rigtig gps med live! det kan jeg ikke undvære, nu hvor jeg har en ordenlig skærm og gode funktioner. 
desuden så er det kun én gang man skal sidde i en kø i 4 timer, for at man ikke synes det er super sjovt, og man finder ud af hvad ens "timeløn" i ens fritid er værd, kontra en gratis app.
den jeg har linket til er efterfølgeren til den jeg har. seriøst tjek deres live funktioner! 
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 16:56
Jeg bruger blot Google maps, den er gratis, og virker fint til mit (begrænsede) behov.
mvh Christian
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 17:00
Men google maps (og apple's egen) æder data, hvilket kan blive en dyr fornøjelse.

Mht Skobbler gps kan jeg se, den er baseret på Open Street Maps. Det prøvede jeg for nogen tid siden her i Aalborg, og det var ekstremt mangelfuldt; Er det blevet bedre?
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 17:07
Jeg synes at den er blevet bedre over de senere år. Som sagt har jeg i sommer kørt til Amsterdam, Brügge etc. med den app alene - uden problemer. Til sølle 58 kr. for app + kort, kan du jo bare prøve den af i et par dage og se om du også er tilfreds.
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 10:32
Nu har jeg prøvet at downloade Synic til en uges prøvekørsel, så må vi se hvordan den gør det. Et argument var prisen, men et andet var helt klart HUD funktionen, det syntes jeg sku egentlig ser lidt blæret ud, og ret smart. Jeg har i forvejen kun investeret 100 i en holder, som jeg nok ender med at montere med noget silikone for at den skal blive siddende( gammel bil ) men at kunne få billedet op på skærmen om natten er da godt fundet på. TomTom HD traffic kan man jo tilkøbe, hvis man føler for det til en ferie. Og med normalt max 5 brugsdage om året, er det ikke så vigtigt for mig hvor hurtigt den genberegner en ny rute, eller om den altid lige finder den aller korteste vej, som nogen kritisere den for.
Tak for inputene
Mvh
Johnny
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 10:41
I sommers havde jeg problemer i italien med at telefonen blev for varm når den sad i forruden - den lukkede simpelthed ned. Så en holde til luftkanalen er måske en bedre løsning (selv om jeg har en TomTom holder med aktiv GPS antenne)
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 11:02
Men det var vel i dagtimerne og der kan det jo, som jeg læser det, ikke lade sig gøre at se noget endnu alligevel?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 11:21
Kim: det er rigtigt telefonen bliver meget varm, så har man en bil med aircondition er de "hulfri" beslag fra Brodit gode, i min bil er de monteret over en af de midterste luftkanaler således telefonen bliver afkølet af luftstrømmen derfra, jeg har aldrig oplevet min telefon har lukket ned pga varmen i bilen, og vi bruger den ret meget når vi er sydpå i bilen
Mvh

René
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 07:57
Nå deres 30% off tilbud udløb d. 12/1 så jeg fik den købt lidt før prøvetiden udløb. men jeg har egentlig været godt tilfreds, de ture jeg har været på, dog syntes jeg den er lidt hurtig til at komme ud i krydsene, hvis jeg holder for rødt som den første bil og skal svinge, så har den allerede svunget mens jeg holder, og pludselig kan man godt blive helt i tvivl om hvad man skal, forstået på den måde egentlig skulle jeg til højre, men da den har svunget, ser det ud som om jeg skal lige ud mens jeg holder og venter. Også gad jeg godt at når jeg nu har connected til radioen via bluetooth, så kan jeg selvføgelig vælge bluetooth indgangen og få alt talen, men hvis jeg nu ville hører radio eller cd samtidig ville det jo være fedt hvis den gik ind og afbrød, for at komme med anvisningerne, ligesom den afbryder når telefonen ringer, kan man få den til det ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu