recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er "forced subtitle" ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad er "forced subtitle" ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad er "forced subtitle" ?
    Sendt: 10-Februar-2014 kl. 19:42
Hej,

Kan se at nogle afspillere ikke understøtter "forced subtitle". Hvad er det ?

Vil gerne kunne rippe mine film i MKV og ISO og afspilel dem på en medieafspiller.

Håber i kan hjælpe. Pft.

Mvh. Torben 
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 20:18
Vil tro at det er som dette eksempel:

På min popcorn hour, der kan jeg ikke justerer font/farve osv. hvis det er en af mine rippede dvd'er jeg prøver at se (min boxee box kan), henter jeg derimod underteksterne via maskinens indbyggede app, så kan jeg gøre med dem hvad jeg vil.

I XBMC der henter jeg alle subtitles via app, istedet for at bruge dem der er på mine film, fordi det giver mig mulighed for at flytte dem op og ned og ændre udseendet efter behag. Har et 21:9, så er afhængig af at kunne flytte dem op i billedet, når jeg ser materiale som fylder det meste af skærmen :)

Lidt info her: http://www.makemkv.com/faq/item/10
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 22:43
Forced subs bruges meget i feks USA, tag feks Avatar, alt Navi sproget er lavet forced subs på Blu-ray derover, dvs at der ikke skal vælges subs for at få det på de steder hvor der er nødvendigt, det styres af Java i Blu-ray afspilleren, men da alle nye mediestreamer ikke har full Blu-rsy understøttelse (grundet Cinevia) kan de ikke vise forced subs, håber det giver lidt mening
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2014 kl. 10:56
Men hvis du alligevel konverterer til MKV-format, så kan du lægge Forced Subs ind som et valgfrit Sub track, og så manuelt vælge det.

Så det er kun automatikken du mister...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2014 kl. 20:56
Mange tak for jeres svar.

Jeg bruger makemkv til at lave MKV-filer. Skal man gøre noget specielt for at få forced subs ind i MKV-filen ?

Hvis man bruger MKV er der så ingen problemer med forced subs for de enkelte medieafspillere ?

Pft.

Mvh. Torben
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu