recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Radio igennem TV kabel i stofa vægdåse?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Radio igennem TV kabel i stofa vægdåse?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Radio igennem TV kabel i stofa vægdåse?
    Sendt: 12-Februar-2014 kl. 22:05
Hej med jer,

I vægdåsen fra stofa, sidder der et radio, internet og tv stik.

Grundet afstand planlægger jeg at trække et kabel kun fra TV-stikket til mit TV, og henne ved TV'et benytte en fordeler boks (3-fordeler), således jeg får et ekstra stik radioen.

Er dette muligt at køre både tv og radio og TV-stikket? Eller skal radioen forbindes særskilt til radio-stikket i stofa vægdåsen?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 07:20

Vægdåsen er skillefilter til signalerne, så det er ikke optmalt med et kabel.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 10:05
Det virker fint hos mig med et kabel fra TV outputtet i vægdåsen til en RF modulator og videre til hhv. tv (billede) og anlæg (radio).

Redigeret af Ehlz - 13-Februar-2014 kl. 10:05
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 10:10
Okay det ser lovende ud. Man hvad skulle der kunne ske ved det da? (In worst case)?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 10:42

Forstyrrelser på signalet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 10:55
Jeg ville nu også trække to kabler.
 
Alternativt sætte en gennemgangsdåse hvor den nuværende sidder.
 
Og så flytte den gamle dåse hen i nærheden af TV og Radio.
 
Det kan bare give problemer med signal styrken.


Redigeret af Mufti - 13-Februar-2014 kl. 10:59
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 14:34
Når i nævner forstyrelser på signal - Tænker i så at der kan være skraslen, dæmpet lyd, eller hvad når jeg hører radio?

Vil kvaliteten være dårligere, hvis vi antager det ike skrasler?
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 14:58
Lav det rigtigt første gang
Tag kablet i en 2-fordeler og så den ene i den eksisterende dåse og det andet kabel fører du derhen hvor det skal og afsluttes med en td260 dåse

Hvis du bruger en gennemgangsdåse kan du få problemer med dit data signal
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 22:41
Grunden til jeg gerne ville køre radio igennem tv kabel, var for at undgå at trække 2 kabler.

Jeg har nu forsøgt setupet. Og det virker ikke ret godt, kan modtage et par enkle kanaler kun... Noget norsk osv.

Så der er nok ingen anden udvej end 2 kabler.

Mit internet kører på hovedstikket, så kan ikke flytte det.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 08:17
Oprindeligt skrevet af rskadk rskadk skrev:

Grunden til jeg gerne ville køre radio igennem tv kabel, var for at undgå at trække 2 kabler.

Jeg har nu forsøgt setupet. Og det virker ikke ret godt, kan modtage et par enkle kanaler kun... Noget norsk osv.

Så der er nok ingen anden udvej end 2 kabler.

Mit internet kører på hovedstikket, så kan ikke flytte det.
Der findes nogle "rygsæk" push-on filtre og forstærkere til at samle radio-Tv signal, og lave internet udtag og/eller flere radio-TV udtag. Men om der er plads til det når der allerede er internet F-connector tør jeg ikke umiddelbart sige.

Kig evt. i Silvan, kan være på lager der.

P.S.: Data udtag har hele frekvens bånd, så der kan evt. tages udtag herfra hvis der er signal nok.
Selvfølgelig med risiko for at forstyrre internet delen. LOL

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 14-Februar-2014 kl. 08:23
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 22:26
Man kan godt samle signalet igen i en snæver vending med en splitter som denne. Dvs. ledninger fra tv og r ind i den side med to stik, og så eet kabel videre til radio/tv. Ideelt skal signalet så splittes igen med en dåse svarende til vægdåsen, men er der signal nok, fungerer det også fint med en splitter som den ovennævnte. Det er da ihvertfald billigt at prøve :-)
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 22:52
Ellers også prøver du det forslag jeg har givet
Der skal stadig kun bruges 1 kabel.

Prøver igen:
tag kablet ud af den dåse du har internet/Radio/tv og sæt et f-stik på
Sæt den på en 2 fordeler (der hvor der er et stik) på den ene af de andre sætter du dåsen på med internet/radio/tv
På den anden monterer du det kabel der skal gå videre og i enden af det kabel sætter du en td260, der er udtag til radio og tv

2 fordeler : http://www.av-cables.dk/antennefordeler/professionel-antennefordeler-2-vejs.html

Dåse : http://eldanmark.dk/antenne-materialer-15/udtagsdaaser-antenne-satellit-91/td-260-d-1010.html

Ellers kig i køb og salg, der har benjamin nogen til salg

Redigeret af Theilo - 14-Februar-2014 kl. 22:54
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu