recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktiv højttaler tilslutning.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktiv højttaler tilslutning.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 12:35
Jeg ville ikke bruge dem, hvis det er til rigtig musiklytning. De virker helt sikkert fint, som baggrundsstøj i et aktivitetsrum.
Til top
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2014
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 12:45
Da det som sagt er fest højtalere og de stort set altid vil spille højt tror jeg bare at pa er en god idé. Dog ved jeg ikke så meget om det, men da der formentlig ofte vil være folk som ikke lige er så gode til at styre volumen knappen ville jeg være ked af at bruge hifi til flere tusinde kroner mere. Men jeg har måske ikke ret i at pa er mere "holdbare"?
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af AsD AsD skrev:

Faktisk har jeg ikke købt dem endnu, men en kammerat tilbød mig dem til en god pris og har heller ikke hørt dem da han ikke lige havde mulighed for at slutte dem til. Han har heller ikke prøvet dem da han fortrød købet så nu har de bare stået på hans loft siden engang i sommers. De skal bruges til fest højtalere så de kommer nok ganske sjældent til at spille ved lav volumen. Men tror i da ikke de er udemærket?


Jeg kan ikke tro andet end at de er fine til at spille -højt- til en fest. Det er det de er lavet til. Om ikke andet, så køb et kabel og prøv dem inden du slår til. Så finder du også ud af om det virker ordentligt med din Connect. Jeg skimmede lidt i manualen og det ser ud til at inputfølsomheden er høj nok til at de kan bruges med Connecten, men det er IMO bedre at prøve inden du lægger pengene.
Til top
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2014
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 13:15
Ja jeg havde nu faktisk også tænkt mig at købe et kabel og lige prøve dem om ikke andet så på en cd afspiller før jeg køber. Dog har jeg ikke en connect til rådighed. Jeg tænkte bare at det nok var en god ide at anskaffe sådan en så jeg slipper for at få ødelagt en masse cder. Så mon ikke Sonos og PA er vejen frem til fest brug? Jeg har allerede fået brændt to sæt højtalere af der hvor jeg har tænkt mig at bruge førnævnte, men mon ikke sådan et sæt er mere holdbare? Kan du uddybe hvad du mener med følsomhed?
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 13:27
Jo. Det lyder som en glimrende løsning. Sonos kan jo også bruges når man ikke lige holder fest. For år tilbage har jeg selv brugt Passive PA højttalere sammen med en stereo forstærker og en PC med musikken på. Det virkede fint til at spille mindre festlokaler op. Det har ikke ret meget med HIFI at gøre, men det er højt nok og højttalerne brænder ikke sådan lige af.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af AsD AsD skrev:


 Kan du uddybe hvad du mener med følsomhed?

 
Jo. Inputfølsomheden er den spænding på line in på højttaleren der skal til for at forstærkeren i højttaleren kan levere sin maksimale effekt. Problemet er (nogle gange) at consumer-udstyr og pro-udstyr ikke benytter samme spændingsniveau på signalkablerne. Derfor kan signalet somme tider være for lavt hvis man forsøger at drive en pro-forstærker med consumer-udstyr. Som sagt ser det ikke ud til at være et problem i dette tilfælde, da højttaleren er opgivet til en følsomhed på 0,75 Volt. Det bør en Connect uden problemer kunne levere.

EDIT: Ifølge Sonos hjemmeside kan Connect levere op til ca 2.0 Volt. Det skulle være mere end rigeligt.
 
https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/338/~/information-about-line-out-level-voltage


Redigeret af dpny - 18-Februar-2014 kl. 14:04
Til top
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2014
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 16:21
Så blev jeg da også lidt klogere idag:-P mange tak for hjælpen til jer alle sammen:-) Når jeg er igang er der så nogen der kender American Audio? Og hvad ville i syntes er en rimelig pris for højtalerne?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu