recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kryptering ved optagelse af TV3+ HD (løst)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kryptering ved optagelse af TV3+ HD (løst)

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2014 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Tilbage til Stofa support som nu fortæller, at der godt kan være problemer med krypteringen ved optagelser, når Viasats kanaler går gennem Stofas system.

Stofa support siger derudover, at deres egen Smarttv boks med harddisk indbygget sagtens kan optage og afspille krypterede kanaler.

Jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor din optager ikke skulle kunne optage.

Men en ting skal lige på plads - hvis der sker noget kryptering, så sker det hos Stofa, og der krypteres ikke på andre måder med Viasats kanaler, end med andre - så jeg ved ikke hvorfor support har givet dig den forklaring de har.

Er det kun TV3+ du oplever problemet på?

Desværre bor jeg ikke selv et sted hvor jeg kan få Stofa (paradoksalt når jeg arbejder 2Km fra min arbejdsplads) - så jeg kan ikke teste med mit Panasonic TV.

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor din optager ikke skulle kunne optage.

Men en ting skal lige på plads - hvis der sker noget kryptering, så sker det hos Stofa, og der krypteres ikke på andre måder med Viasats kanaler, end med andre - så jeg ved ikke hvorfor support har givet dig den forklaring de har.

Er det kun TV3+ du oplever problemet på?

Desværre bor jeg ikke selv et sted hvor jeg kan få Stofa (paradoksalt når jeg arbejder 2Km fra min arbejdsplads) - så jeg kan ikke teste med mit Panasonic TV.



Jeg har opgivet at tro på hvad både Stofa og Viasat support fortæller. Der sidder nogle tøser og glor i en manual/oversigt over svarmuligheder, og de svarer som vinden blæser. Ærgeligt.

Der var ikke kun problemer på TV3+ HD men også på VOX som jeg har som krypteret kanal.
Pana'en viser et symbol der ligner en nøgle med et rødt kryds over, når jeg forsøger at afspille optagelsen.

Nu har jeg fået et nyt CA-modul, da det første var bøjet. Og indtil videre (to TV3+ optagelser) har det heldigvis virket som det skulle. Der vises heller ikke længere kortvarigt en "krypteret"-besked når jeg skifter kanal, som ved det første CA-modul. Så måske skyldes det hele et defekt Irdeto CA-modul fra Befro.com.
Jeg følger op på det.



Redigeret af Steen F. - 04-April-2014 kl. 14:32
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2014 kl. 23:10

5 optagelser uden fejl indtil videre, blev afløst af en krypteret optagelse i aften fra TV2 Zulu som ikke kunne afspilles (Zulu Awards)

Jeg må bare konstatere, at den her Panasonic ikke fungerer med Stofa FritValg-løsning med brug af Irdeto CA-modul.
Jeg kan ikke se hvad problemet eller kan være. Succes med krypterede optagelser er som vinden blæser! Sgu trist at det fungerer så dårligt i 2014.
Gad fandme godt vide hvad det skyldes...


Redigeret af Steen F. - 06-April-2014 kl. 23:12
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2014 kl. 17:03

Jeg har muligvis fundet årsagen til mit problem.
Hvis jeg optager TV3+ og samtidig afspiller en krypteret optagelse, så bliver optagelsen "låst". Det var jeg ikke opmærksom på.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
molan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-April-2014
Sted: København
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér molan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 15:07
Nu er min model ganske vist en BCT83, men de burde være ens, når jeg optager fra C more film kanalerne som er krypteret, så dekrypteres de live under optagelsen, så de ligger ukrypteret på HDD i DR format bagefter. Så kan man afspille det man vil uden dekoder i optageren, det vil jeg tro man også kan på din, kan være du skal se efter under setup.

På den måe kan jeg se en film, imens jeg optager 2 andre, alle fra krypteret kanaler.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2014 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:


afspiller en krypteret optagelse


Afspiller en krypteret optagelse??? Optagelserne gemmes jo ukrypteret, så den er jeg ikke med på.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 01:41
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Afspiller en krypteret optagelse??? Optagelserne gemmes jo ukrypteret, så den er jeg ikke med på.

Flemming


Det ved jeg heller ikke.
Men hvorfor ligger der så optagelser på min recorder som er låst og ikke kan afspilles? Der er et nøgle-symbol med/uden en rød streg over, ud for optagelsen. Når jeg forsøger at afspille den, står der at optagelsen er krypteret.


Redigeret af Steen F. - 18-April-2014 kl. 02:08
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 02:04
Oprindeligt skrevet af molan molan skrev:

Nu er min model ganske vist en BCT83, men de burde være ens, når jeg optager fra C more film kanalerne som er <span style=": rgb254, 254, 254;">krypteret, så de</span><span style=": rgb254, 254, 254;">krypteres de live under optagelsen, så de ligger u</span><span style=": rgb254, 254, 254;">krypteret på HDD i DR format bagefter. Så kan man afspille det man vil uden dekoder i optageren, det vil jeg tro man også kan på din, kan være du skal se efter under setup.</span><a href="chrome-extension://fcdjadjbdihbaodagojiomdljhjhjfho/css/atd.css">
<span style=": rgb254, 254, 254;">
</span>
<span style=": rgb254, 254, 254;">På den måe kan jeg se en film, imens jeg optager 2 andre, alle fra </span><span style=": rgb254, 254, 254; line-height: 1.4;">krypteret</span><span style=": rgb254, 254, 254; line-height: 1.4;"> kanaler</span><span style=": rgb254, 254, 254; line-height: 1.4;">.</span>


Hvordan er dine Setup-indstillinger vedr. kryptering? Jeg ved ikke hvad jeg præcis skal kigge efter.

Min optager kan ikke optage 2 krypterede optagelser på én gang, når jeg kun har 1 CA-modul. Så skulle jeg have 2 stk.
På side 33 i min manual står (frit oversat):

"Samtidig optagelse/afspilning af to krypterede programmer: To programmer A og B der bruger det samme CI-modul til dekryptering, bliver optaget/gengivet som flg (når "Automatisk dekryptering" er valgt"):

Imens A optages, startes optagelse B:
A= Bliver optaget og dekrypteret
B= Bliver optaget (krypteret)

Ved gengivelse af A startes timer-optagelse af B:
A= Gengivelse mulig
B= Bliver optaget (krypteret)

Ved optagelse af A imens B afspilles:
A= Bliver optaget og dekrypteret
B= Gengivelse ikke mulig

Der kan også vælges "Dekrypter optagelse" og "Krypter optagelse". Der gælder ca. de samme muligheder.
Men på side 53 står noget om efterfølgende manuel dekryptering (det må så betyde at optagelserne i visse tilfælde kan være krypteret - se ovenstående).
Så der er sandsynligvis forskel på vore 2 maskiner hvad dette angår.
Det kan være at jeg skal finde et godt tilbud på en ny DMR-BCT snart :-)

Har du et link til en brugermanual på de nye modeller, så jeg kan læse hvordan de håndterer kryptering?


Redigeret af Steen F. - 18-April-2014 kl. 02:07
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

 
Har du et link til en brugermanual på de nye modeller, så jeg kan læse hvordan de håndterer kryptering?
Link til download:
Der kan ikke linkes direkte. 
Du skal selv finde model i drop down bokse eller søge, og acceptere betingelser for brug med flueben i boks.

Jeg har aldrig prøvet disse maskiner, så det er kun ud fra læsning jeg kan give mit gæt.  Big smile

Men ud fra dit ovenstående og læsning i manualer synes jeg det er ret klart:
Med kun 1 CA modul kan du enten se eller optage 1 kanal med kryptering.

Hvis du sætter 2 samtidige optagelser fra krypterede kanaler igang, vil den ene optages uden kryptering, den anden vil optages i krypteret form. 

Ved afspilning af den krypterede optagelse skal CA modul være ledigt. Dvs. du kan ikke optage ukrypteret fra krypteret kanal samtidig med afspilning af krypteret optagelse.

Ved afspilning af krypteret optagelse kan der optages 2 samtidige fra krypterede kanaler, men begge disse optagelser vil så være krypteret.

Og så vidt jeg kan læse gælder det samme for DMR-BCT83.

Jeg har ikke lige kunnet greje hvor man vælger Automatic, Encrypted, Decrypted setting for optagelse, men måske ved programmering af timer (drop down eller andet)? 


Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Men hvorfor ligger der så optagelser på min recorder som er låst og ikke kan afspilles?


JørgenT giver muligvis svaret ovenfor. Din recorder har åbenbart mulighed for efterfølgende at dekryptere de optagelser der er lagret krypteret. Det samme var i øvrigt tilfældet med min nu hedengangne Arion PVR.

Flemming

Redigeret af fltk - 18-April-2014 kl. 10:49
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
molan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-April-2014
Sted: København
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér molan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 13:07
ja, det er rigtigt jeg har 2x CI moduler i, en til hver tuner det er nødvendigt.

citat fra manual s90:
"Basic Settings
Recording for Encrypted Channel
The function allows you to change the
recording limitation on the encrypted
programme. (􀀾 34))"

Der følgende muligheder:

Automatic Record
Record (Encrypted)
Record (Decrypted)

Jeg har valg Record (Decrypted), dermed bliver der dekrypterer live under optagelsen, så der aldrig er optage noget med en nøgle på. Det betyder dog så også, at hvis jeg optager 2 programmer samtidig, så kan jeg ikke se de kodet kanaler imens.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

 
Men hvorfor ligger der så optagelser på min recorder som er låst og ikke kan afspilles? Der er et nøgle-symbol med/uden en rød streg over, ud for optagelsen. Når jeg forsøger at afspille den, står der at optagelsen er krypteret.
Se UK manual side 53:
Encrypted titles ( ) can be decrypted manually

Igen, CA modul skal være ledigt, dvs. ingen optagelse igang samtidigt.

Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu