recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sorte kanaler hos Stofa efter omlægning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sorte kanaler hos Stofa efter omlægning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lemmingen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lemmingen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sorte kanaler hos Stofa efter omlægning
    Sendt: 02-April-2014 kl. 12:12
Hej,

Håber der er nogle der kan kaste en livline med følgende.

Bor på Sydfyn og Stofa lagde i går en række af vores kanaler om i vores antenneforening.

Nu kan jeg ikke længere se mine SD kanaler, f.eks. DR2, DR3, Ultra etc. men kun HD kanalerne. Når jeg laver en kanalsøgning efter Stofas retninglinjer på 346Mhz båndet, finder den alle kanalerne, men vil ikke vise dem kun - sort skærm !?

Kunne se dem om morgenen før omlægningen og nu er der bare en sort skærm.

Har andre oplevet lignende situation ? Det er ikke alle mine TV der har problemet. Håber i kan hjælpe.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2014 kl. 17:34
Slettet

Redigeret af turbo2 - 02-April-2014 kl. 17:36
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2014 kl. 18:04
Kan du komme lidt nærmere ind på hvilken forening?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2014 kl. 18:11
Hvilket tv finder ikke kanalerne
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2014 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af Lemmingen Lemmingen skrev:


Bor på Sydfyn og Stofa lagde i går en række af vores kanaler om i vores antenneforening.

Nu kan jeg ikke længere se mine SD kanaler, f.eks. DR2, DR3, Ultra etc. men kun HD kanalerne. Når jeg laver en kanalsøgning efter Stofas retninglinjer på 346Mhz båndet, finder den alle kanalerne, men vil ikke vise dem kun - sort skærm !?

Kunne se dem om morgenen før omlægningen og nu er der bare en sort skærm.

Har andre oplevet lignende situation ? Det er ikke alle mine TV der har problemet
Hvad er det for en omlægning  man har foretaget? Har forening ikke sendt info om dette?

Min tanke siger at man fjerner SD MPEG2 dubletterne og kun sender i MPEG4 kodning for at kunne have plads til flere kanaler.
Det var den omlægning Yousee lavede for længere tid siden. 
Så hvis dit TV ikke har MPEG4 tuner kan det ikke vise alle kanaler.
EDIT: Uden MPEG4 tuner vil TV sandsynligvis kun kunne vise analoge kanaler,
(som min datters Sony TV på Stofa i Aaborg) Wink 

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 02-April-2014 kl. 19:28
Til top
Lemmingen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lemmingen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2014 kl. 08:16
Har fundet kilden til problemet. Det er nede i Svendborg antenneforening, og der blev en række kanaler omlagt.
Efterfølgende har jeg talt med en del der har mistet deres "must carry" kanaler, som DR3, DR2, Ramsjang. etc. Signalstyrken eller frekvensen må være ændret, for da jeg fik rodet lidt med antenneforstærkeren og fik booestet det ingående signal kom der igen hul igennem. Skal have talt med Stofa i dag, det er åbenbart mange der er berørt.

Tak for jeres bud og hurtige tilbagemeldinger.
Til top
kcaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kcaroe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 15:06
Ved hver eneste omlægning har Stofa prioriteret internet fremfor tv. Tv-kanalerne får derfor dårligere og dårligere frekvenser - dvs. frekvenser der er mere og mere modtagelige overfor støj. Sidst er de sidste must carry-signaler også skubbet over på qam264, der er noget mere følsomt. Internet får til gengæld bedre båndbredde og mere stabilitet på de gode frekvenser.

Vi er som følge deraf overgået til waoo og har ikke siden haft billedforstyrrelser og kan nu endog klare os uden en forstærker, men heldigt for dig, at det lykkes at få et ok signal ved blot at fintune forstærker. Mit gæt er dog, at du fortsat døjer med artifakter engang imellem - og det er altså med stor sandsynlighed udelukkende Stofas skyld.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 15:26
 
 Hvis du har 1 eller 2, måske 3 TVer tilsluttet, så er det ikke nødvendigt med en forstærker, så du skal henvende dig til udbyderen og få signalet forbedret. Det SKAL under alle omstændigheder være i orden på den første tilslutning.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kcaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kcaroe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 18:15
Hos os trækker waoo altså fint 4 tv uden forstærker. I øvrigt sendes alle kanaler også analogt.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af kcaroe kcaroe skrev:

Hos os trækker waoo altså fint 4 tv uden forstærker. I øvrigt sendes alle kanaler også analogt.

Der er bare den forskel at fremføringen af signalet ikke er via coax, men via fiber, og i din fiber-CPE laves signalet så om til cox/analogt, så der er en noget mindre risiko for at signalet er for dårligt til 4 tv.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu