recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ændre DNS på P-2601HN-F1?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ændre DNS på P-2601HN-F1?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ReneS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Marts-2014
Sted: Børkop
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ændre DNS på P-2601HN-F1?
    Sendt: 09-April-2014 kl. 16:25
Er der nogen der ved hvordan man ændrer sin DNS på denne router? Det felt hvor jeg skal ændre den er låst fast, så jeg ikke kan indtaste en ny. Har kontaktet fullrate og de siger det ikke er muligt, men har hørt fra en anden, at han sagtens kan ændre den?

Og hvis jeg køber min egen router, og bruger den fra fullrate som bridge, så er det vel min router som styrer hvilken dns der bliver brugt?
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 00:16
Routeren fra Fullrate er sikkert "locked down" via den provisioning som Fullrate har rullet ud.

Du nævner at en anden kan, det kan skyldes at han har en anden router eller revision som enten ikke understøtter "lock down" af DNS server feltet eller at Fullrate har glemt at tilføje det til provisioningen for den router model.

Hvis du anvender din egen router, så kan du indstille den som du lyster og med hvilken DNS server du ønsker at benytte.


Redigeret af TBK - 10-April-2014 kl. 00:18
Til top
ReneS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Marts-2014
Sted: Børkop
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 09:44
Ok tak for svaret... overvejer at købe en AC router så jeg kan komme uden om den "lock down". Ved du om det er ved alle udbydere at de låser muligheden for at ændre DNS?
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 09:55
Nej ikke alle ISPer gør det. Jeg hjalp en kammerat for en uges tid siden med at ændre DNS server på hans ZyXEL router fra Telenor.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 09:58
Har du ellers prøvet at spørge på deres eget forum?
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
ReneS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Marts-2014
Sted: Børkop
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 10:01
Ja jeg har lavet en tråd på deres forum, og det var også derigennem jeg kunne forstå at en anden kunne ændre den uden problemer. 

Men hvordan ændrede du DNS serveren på routeren fra Telenor?
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 11:04
Loggede ind via web interfaced og indtastede to IP adresser for primary and seconday DNS server.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 19:34
Må jeg spørge hvorfor det er nødvendigt at ændre dns på routeren, kan du ikke bare ændre dns på det eller de apparater der har brug for en anden dns?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu