recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wifi dårligt signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wifi dårligt signal

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
johnnyn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2013
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnnyn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 09:25
Som jeg læser det, så er CG3000 ikke den bedste router, så nummer 1 vil vel være og få en anden router som også kan gode wifi hastigheder?

Angående kanaler, vælger jeg fx 11, kan jeg se den fylder fra 9 - 13 på et billede i inSSIDer, betyder det at den fylder mere og det ikke er godt og overlappe ind over hvor der er mange, eller holder den sig kun til 1 kanal, og jeg kan fx bare tage nr 12 som ingen bruger. Eller skal jeg ned og have en kanal hvor der er plads på begge sider?
Til top
johnnyn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2013
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnnyn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 09:57
Tror jeg prøver og købe mig en brugt router og se hvad den kan gøre. De fåes til ingen penge så tænker så får jeg ny og bedre ydelse :-)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af johnnyn johnnyn skrev:

 Angående kanaler, vælger jeg fx 11, kan jeg se den fylder fra 9 - 13 på et billede i inSSIDer, betyder det at den fylder mere og det ikke er godt og overlappe ind over hvor der er mange, eller holder den sig kun til 1 kanal, og jeg kan fx bare tage nr 12 som ingen bruger. 

Eller skal jeg ned og have en kanal hvor der er plads på begge sider?

Kanal 12 og 13 bruges kun i visse dele af verden. Så man plejer at sige at kun kanal 1, 6 og 11 kan bruges uden at de overlapper hinanden.

Så JA, det ideelle er at finde kanaler hvor der er FRI plads på begge sider eller hvor de 5 kanael incl. sidekanalerne er svagest. 
Man kan i programmet også skifte til en grafisk visning.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 14-April-2014 kl. 10:41
Til top
johnnyn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2013
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnnyn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 18:12
Okay jeg har kigget på en Netgear WNDR-3700 v, som jeg ku få for 250kr. Som jeg læser det er den en del bedre end CG3000 wifi osv, så det vil vel være et godt billig bud på bedre wifi her hjemme?
Til top
johnnyn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2013
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnnyn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 18:41
Jeg har også kigget på dlink 655v. B1.
Den har antenner der er ude af kabinettet, hvor netgear har dem indbygget. Har det nogen betydning?

Og en netgear WNDR4000.

Nogen der kender de overnævnte routere? Det er nogle brugte jeg har haft kig på til en fornuftig pris.


Redigeret af johnnyn - 14-April-2014 kl. 18:52
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 09:42
Jeg har en Netgear WNDR-3700 v2 tilsluttet et Motorola modem fra Yousee. Jeg ved ikke hvor gamle de 2 er, men nogle år er det blevet til.

Husets ipad's, bærbare pc'ere og iphones bruger WiFi uden problemer. En enkelt stationær, en NAS, en Bluesound, Et Appletv kører via kabel uden problemer af nogen art.

Router og modem står centralt i huset i et skab, men alligevel er det muligt at få forbindelse ude på terrassen. 
Jeg har aldrig haft andre routere, og skulle jeg skifte bliver det helt sikkert en Netgear igen.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 12:53
Efter at have prøvet Asus Dark Knight routerne, så anbefaler jeg ikke andet end dem Thumbs Up
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
johnnyn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2013
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnnyn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 18:48
Det blev til en WNDR3700, og må sige jeg er tilfreds med resultatet, så det var en billig løsning til 200kr.
Til top
johnnyn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2013
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnnyn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 09:03
Dog var WNDR3700 ikke nok, mit sonos faldt fx stadig ud pga dårlig wifi gætter jeg på. Fik løst problemet med en router som wired access point, og har nu fuld dækning over alt :-)
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2014 kl. 11:27
Hej

Jeg havde et ligende problem, med at nå mine udendørs kameraer i haven, da min Asus router er placeret modsat havesiden. Det blev løst for 137 kr, med en TP Link router i access point mode - den kører endda med DD-WRT firmware.

http://www.edbpriser.dk/router/tp-link-tl-wr841n-300mbps-wireless-n-router-id-4313471.aspx

Den nye CG3700 fra YouSee er væsentligt bedre på den trådløse del, end den gamle CG3000 - langt bedre rækkevidde på 2,4Ghz. Den har også 5Ghz, men her kan den slet ikke følge med min Asus Dark knight på rækkevidden. Ulempen er også, og modemet kun 2 Lan porte - YouSee mener at ingen husstande, har mere end 2 enheder trådet

Redigeret af Plex - 20-April-2014 kl. 11:31
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu