recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny mobil uden NFC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny mobil uden NFC?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:


Generelt om snakken:
BLE kan sagtens bruges som NFC, hvis man absolut insisterer på kontaktbaseret interaktion, men jeg har stadig svært ved at se hvorfor man skulle gøre det, når en trådløs platform åbner helt nye perspektiver.

Tænk, hvis man have insisteret på ethernet i stedet for WiFi i alle sammenhænge. Det ville godt nok ikke have været et sørgeligt syn i dag Smile

Helt enig. Det er nok også derfor at Apple og Paypal og mange flere bruge BLE som et beacon dvs. envejskommunikation der starter en proces på telefonen som færdiggøres i skyen.

  < ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">
.
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2011
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 08:56
Ifølge Nets er mere end halvdelen af de nuværende terminaler med NFC. Efter hvad jeg kan huske er der også indgået en aftale med en sammenslutning af banker (eksklusiv Danske Bank og Nordea), og i løbet af sommeren vil kunder i disse banker få erstattet deres VISA kort med et der understøtter NFC.

En Android app er på vej, men den er ikke klar før til næste år. Windows Phone app vil komme umiddelbart efter. 

Så NFC skulle starte i løbet af sommeren, men kun med kort. Det virker til at grænsen for at indtaste koden kommer til at ligge på kr. 200, hvilket dog er op til den enkelte bank. Det vil sige at hvis du skal købe en sandwich er det bare at holde kortet (og senere telefonen) op mod siden af terminalen og betalingen er gennemført.

Umiddelbart kommer det til at kunne køre på alle telefoner med NFC (Android / Windows Phone). Men med den rigtige implementering, vil telefonen også kunne bruges som betalings kort når den er flad. Så vidt jeg husker kom artiklen ikke ind på nogle specifikke producenter.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu