recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denver 110 HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denver 110 HD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MoellerClaus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Maj-2013
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MoellerClaus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Denver 110 HD
    Sendt: 14-April-2014 kl. 14:25
Jeg har problemer med synkroniseringen mellem billed og lyd på min Denver 110 HD fra Harald Nyborg.
Jeg bruger den til YouSee kabeltv.
Har andre samme problem? Og hvad kan det skyldes - tak for ethvert vink.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 15:02
 
 Har det været der hele tiden.? Er det på alle kanaler.? Er lyden foran eller bagud.? Er den foran, så kan den forsinkes, enten på modtageren eller TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abacus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 17:15
Har du prøvet at opdatere den?
Niels
Til top
MoellerClaus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Maj-2013
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MoellerClaus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2014 kl. 20:10
Først mange tak for jeres svar.
Ja jeg har opdateret den til seneste firmware.
Lyden er bagud - ca. 4 sekunder. Og det er konstant og på alle kanaler. Har læst at det ved HDMI 1.2 er normalt - ligger i protokollen ændret med 1.3 og 1.4? Jeg har haft YouSee og havde med min gamle tuner fra Samsung (Yousee standard) ikke dette problem.
Kan det være at Denver'en ikke sambler hurtigt nok? For billig/ubrugelig?
Har overvejet at købe Clint fra Elgiganten eller noget ordentligt via Tyskland som også har component udgang - formoder analogt automatisk har synk på plads. Jeg vurderer/synes at synkronisering (læberne passer til lyden) er bedre end de sidste 10% på opløsningen.
Tak for ethvert prej.
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2014 kl. 20:53
Prøv at trykke 2 x på Info knappen på fjernbetjeningen. Det viser dig signalkvalitet og styrke.
Det du beskriver kunne godt lyde som enten for svagt signal. Eller måske noget digitalt støj på din linie. Bruger du ordentligt afskærmede kabler?
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abacus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2014 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af MoellerClaus MoellerClaus skrev:

Først mange tak for jeres svar.
Ja jeg har opdateret den til seneste firmware.
Lyden er bagud - ca. 4 sekunder. Og det er konstant og på alle kanaler. Har læst at det ved HDMI 1.2 er normalt - ligger i protokollen ændret med 1.3 og 1.4? Jeg har haft YouSee og havde med min gamle tuner fra Samsung (Yousee standard) ikke dette problem.
Kan det være at Denver'en ikke sambler hurtigt nok? For billig/ubrugelig?
Har overvejet at købe Clint fra Elgiganten eller noget ordentligt via Tyskland som også har component udgang - formoder analogt automatisk har synk på plads. Jeg vurderer/synes at synkronisering (læberne passer til lyden) er bedre end de sidste 10% på opløsningen.
Tak for ethvert prej.



Har selv en 108 med opdatering og den kører perfekt på 4. år, bruger yousee.
Den snupper alt uden vrøvl.
Niels
Til top
jakob_joh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2014
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakob_joh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 13:55
Jeg har samme model som kører fint. Er det en helt ny boks eller har den fungeret og nu er problemet opstået pga ændringer i indstillinger eller signal?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu