recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic BCT-83 problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic BCT-83 problemer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
molan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-April-2014
Sted: København
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér molan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic BCT-83 problemer
    Sendt: 16-April-2014 kl. 08:58
Hej,

Jeg har lige købt en Panasonic BCT83 og fået C more film fra yousee med 2x CI kort. Så langt så godt.

Når jeg optager på kanaler uden brug ad CI kort ingen problemer, men de optagelser som er fra  C more film og vel at mære kun dem som er i HD, de mister sync af lyd og billeder hakker når de er konverteret til eks. HX eller HL.

Så har jeg prøvet at gemmer film på BR, og så på min PC lave en mkv fil i steder for, det skulle jo virke.

Men når jeg forsøger at afspille mkv file på BCT83 siger den at den ikke kan afspille filen.

Hvad gør jeg så, hele meningen med  c more film er jo at jeg kan beholde dem og afspille dem på alle bluray afspiller og ikke kun på Panasonic HDD recoder (de optages altid i DR - DirectRecord format som er en bit for bit optages af det som yousee sender)?

DR optagelser kan ikke afspilles på min sony BR afspiller, derfor vil jeg konvertere alle film til HX eller HL format, så jeg også kan se dem, npr BCT83 engang (forhåbentlig først om mange år), er gået i stykker.

på forhånd tak


Redigeret af molan - 16-April-2014 kl. 14:12
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 07:05
Prøv at indstil recorderen til at ændre format fra DR -> HX efter optagelsen er afsluttet og maskinen er slukket. Måske kan den ikke klare både at dekryptere og ændre format på samme tid.
Min er indstillet til at gøre dette når den går på standby, og jeg har ikke haft problemer fra krypterede kanaler.

Jeg kan kun komme i tanke om 2 problemer mht. overspilning til disc:
At discene ikke er finalized og at discene ikke virker ordentligt i recorderen (dvs. prøv et andet mærke DVD-skiver). Men det har du sikkert prøvet.
Hører gerne hvis du finder en løsning.

Redigeret af Steen F. - 22-April-2014 kl. 07:09
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
molan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-April-2014
Sted: København
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér molan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 08:49
Desværre har jeg konstateret at optagelserne i DR format er fejlbehæftet. Den som ikke er i HD er ok, dem som er optaget i HD fra ikke kodet kanaler eks. Disney Channel, DR, TV2, TV3 osv. det fungerer fint.

Men selv hvis jeg kopierer DR optagelserne fra C more hits HD i DR format over på  en bluray og prøver at konvertere på min computer, så siger computeren af der er fejl i filen.

Så enter er dekoderen defekt (software eller hardware), ellers har yousee fejl på deres dekoder kort - hvilket panasonic siger.



Til top
molan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-April-2014
Sted: København
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér molan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 13:11
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu