recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee TV og bredbånd i samme kabel - sløjfestik?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee TV og bredbånd i samme kabel - sløjfestik?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kcaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kcaroe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2014 kl. 09:44
Jeg vil i stedet anbefale, at du laver en stjerneinstallation og placerer dit modem forud for delingen, da modemmet kræver det absolut bedste signal.

Hvis du slet ikke på nuværende tidspunkt har problemer med pixeleringer, kan du dog formentlig også bruge sløjfe-metoden. På sigt må du dog forvente senere at skulle ændre installationen, så hvorfor ikke gøre det rigtigt allerede nu?

Hvis du alligevel bruger sløjfe-metode så brug i det mindste de absolut bedst skærmede kabler og bedste stik. Altså min. LTE-skærmede kabler.
Til top
Rallen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-September-2006
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rallen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2014 kl. 11:10
Ærligt talt, så har jeg ingen idé om det kabel jeg har trukket. Tror dog at det er temmeligt standard. Jeg ved dog at jeg bor på fjerde sal, og at der sidder en forstærker umiddelbart inden kabelføringen til min lejlighed. Der har ikke været det mindste problem med det nuværende kabel, så det er vel bare at forsøge og så lave det om hvis det ikke spiller? :-)

At placere modemmet før delingen vil vel betyde at modemmet skal være i soveværelset? Det er netop det at alt det har skal til for at undgå. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl - jeg ved ikke hvad en stjerneinstallation er..
Til top
kcaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kcaroe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2014 kl. 13:31
Placeringen bør være i soveværelset - og så trækker du et netværkskabel derfra, hvis du vil have stabilt internet. Alt andet er ringere, men måske ikke så ringe endda.

Hvis du bor på 4. sal er der nok en forhøjet risiko for indstråling fra dvb-t/4g 800 mhz. Pas i øvrigt rigtig meget på, at kablet ikke får nogle store knæk, da det øger indstrålingen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu