recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tab af internethastighed ved streaming via Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tab af internethastighed ved streaming via Sonos

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tab af internethastighed ved streaming via Sonos
    Sendt: 16-April-2014 kl. 18:25
Når jeg streamer musik der er lagret på min NAS via Sonos, falder min internethastighed så kraftigt at det er ulideligt at vente på. Så snart jeg pauser musikken på Sonos er intet galt.

Jeg har en 20 Mb. internetforbindelse og har lige tjekket den trådløse hastighed på den computer jeg surfer fra og der står den til 18 Mb.

Det burde vel være rigeligt til at man kan streame musik via Sonos, samtidig med at man surfer på nettet?
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 18:32
Hvilken router har du og hvilken udbyder?
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 18:56
Jeg har Stofa som udbyder og har den router man får med når man har TV eller internet hos dem - en Thomson TWG870TS
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 19:07
Kører dit Sonos trådløst til højttaleren? Så kan du være så uheldig, at Sonos vælger samme wifi-kanal som dit trådløse net. Man kan så vidt jeg ved ikke selv vælge kanal for Sonos' meshnetværk, men du kunne prøve at skifte kanal på din router. Alternativt trække netværkskabel fra router til højttaler.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 19:07
og du har ikke tilfældigvis også TV kørende samtidig?
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 19:10
Nas'en er tilsluttet med netkabel til router og det samme er én af Sonos komponenterne, (men ikke de resterende 3) TV kører ikke samtidig.
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 21:40
Du kan sagtens skifte kanal på Sonos. På telefonen gøres det under indstillinger>avancerede indstillinger. Ganske simpelt.
Skulle de ikke hjælpe, så ville jeg nok overveje at købe en bedre router.
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 22:26
Dér lå fejlen! Der skulle blot skiftes kanal. Det fungerer upåklageligt nu. Jeg takker mange gange
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2014 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

og du har ikke tilfældigvis også TV kørende samtidig?

Det ville være 100% uden betydning når vi taler kabeltv.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

På telefonen gøres det under indstillinger>avancerede indstillinger.
Ahh DER var den - nice - havde overset den i min søgen Smile
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2014 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

og du har ikke tilfældigvis også TV kørende samtidig?

Det ville være 100% uden betydning når vi taler kabeltv.


Hej zulfo - det forstår jeg så ikke. De gamles Waoo der falder nethastigheden dramatisk når de kører TV samtidig (men det er selvf heller ikke stofa! :-) )

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu