recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - F8005, periodisk hdmi problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

F8005, periodisk hdmi problem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2014
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: F8005, periodisk hdmi problem
    Sendt: 18-April-2014 kl. 13:10
Hejsa

Mit nyindkøbte F8005 har nogle hdmi problemer. Det skal siges at det kommer i perioder & ca. 3 dages mellemrum. Jeg har min PS4 som er den eneste hdmi tilsluttede enhed. Det der sker er, at der kommer "sort" billede & intet andet. Jeg bliver derefter nød til at vente i nogle timer(næste dag) før der kommer billede igen.

Ifølge samsungs manual:

Se tegningen, og slut HDMI-kablet til videoenhedens HDMI-udgangsstik og til TV'ets HDMI-indgangsstik. Én af følgende HDMI-kabeltyper anbefales:

  • ●  High-Speed HDMI-kabel

  • ●  High-Speed HDMI-kabel med Ethernet
    Brug et HDMI-kabel med en tykkelse på højst 14 mm. Brug af et ikke-godkendt HDMI-kabel kan medføre sort

    skærm eller en tilslutningsfejl.

  • "  Nogle HDMI-kabler og enheder er måske ikke kompatible med TV'et pga. forskellige HDMI-specifikationer.

  • "  Dette TV understøtter ikke HDMI-Ethernet-kanal. Ethernet er et LAN (Local Area Network) indbygget i koaksialkabler

    standardiseret af IEEE.

  • "  Antallet af stik, deres navne og placering kan variere i forhold til modellen. 


    Brug af et ikke-godkendt HDMI-kabel kan medføre sort

    skærm eller en tilslutningsfejl.

    Jeg har brugt det hdmi kabel der kom ps4  & et nyindkøbt hdmi 2.0. Samme problem.

    Jeg havde ikke disse problemer med mit forrige Pana G10 med ps4 egen hdmi kabel.


    Er det nu hvor jeg ruller tilbage med tv'et? Der er forsikring.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 13:26

Forekommer problemet på alle HDMI Inputs.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2014
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 13:32
Det er sket på hdmi port 1 & 2. Jeg har ikke prøvet på 3 & 4..
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 13:38

Det vil jo så være en ide at prøve, om ikke andet, så for at udelukke at det det ikke er problemet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 15:55
Der huskes vel at slukke helt for enhederne når der rodes med kabler?
Til top
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2014
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det vil jo så være en ide at prøve, om ikke andet, så for at udelukke at det det ikke er problemet.

Det er selvfølgelig rigtigt nok & det skal testes! Lad os nu antage det ikke sker med hdmi 3 & 4, jeg kommer alligvel klage i sidste ende. Sys det virker meget underligt...
Til top
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2014
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der huskes vel at slukke helt for enhederne når der rodes med kabler?

Første gang jeg fik tv'et kom der ikke strøm igennem før alle tilslutninger var udførte. Skift til hdmi 2 slukkede jeg blot for apparaterne. 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af DinoB DinoB skrev:

Det er selvfølgelig rigtigt nok & det skal testes! Lad os nu antage det ikke sker med hdmi 3 & 4, jeg kommer alligvel klage i sidste ende. Sys det virker meget underligt...


Nej, det er ikke så underligt! Det er et Samsung!
Fejlen ligger i TV'et...

M.v.h.
Til top
Onkel Dunkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Marts-2010
Sted: Vestfyn, DK
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onkel Dunkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af DinoB DinoB skrev:

Det er selvfølgelig rigtigt nok & det skal testes! Lad os nu antage det ikke sker med hdmi 3 & 4, jeg kommer alligvel klage i sidste ende. Sys det virker meget underligt...


Nej, det er ikke så underligt! Det er et Samsung!
Fejlen ligger i TV'et...

M.v.h.

Har et F8005 55'' og kører med PS4 i port 2, også med et HDMI "billigkabel" - ingen problemer.
Så fejlen behøver ikke ligge i TV'et som visse LadyBoys, UNDSKYLD, Fanboys påstår.. Wink

/OD


Redigeret af Onkel Dunkel - 18-April-2014 kl. 19:53
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 20:49
Det bekræfter jo netop!, at fejlen ligger i OP's TV!

M.v.h.
Til top
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2014
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2014 kl. 11:19
Så kom tv'et efter laaaaaaaaaang vente tid!

De fik skiftet mainbordet ud da det åbenbart var defekt. Jeg havde nærmest løst til at smadrer det tv for at kunne få et nyt. Den måde vedkommende tog det med ud fra laget som om tv'et var en fodbold! Og Ikke for at snakke om alle de fingerpletter der var på skærmen... Det tog sin tid med at fjerne med forsigtighed.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu