recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vil jeg få noget ud af at skifte til en AC router?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vil jeg få noget ud af at skifte til en AC router?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vil jeg få noget ud af at skifte til en AC router?
    Sendt: 18-April-2014 kl. 20:49
Hej

Overvejer denne ac1200

Som afløser til min netgear winr834.. Den gør det for så vidt godt nok - dog irriterer det mig at jeg ikke kan opdatere Firmware på den - og at jeg fornemmer jeg går glip af noget hastighed..

Der er forbundet et par smartphones, et par tablets, et par ældre bærbare, boxee box og stofa boks - og div squeeze boxe...

Vil jeg få noget mærkbart ud af at skifte?
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2014 kl. 08:16
Hvis du ikke har nogen enhed med ac så nej
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2014 kl. 10:33
Den nye, du kigger på, har også 5 GHz bånd. Det kan måske give noget, da 5 GHz båndet ikke er overfyldt. 
Lige nu kan jeg se 24 netværk på 2,4 GHz, og kun 2 på 5 GHz (mit eget private net og gæstenet).

Venlig hilsen
KB
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2014 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Den nye, du kigger på, har også 5 GHz bånd. Det kan måske give noget, da 5 GHz båndet ikke er overfyldt. 
Lige nu kan jeg se 24 netværk på 2,4 GHz, og kun 2 på 5 GHz (mit eget private net og gæstenet).

Det kan også være fordi 2,4 GHz ikke så nemt trænger igennem vægge osv.

Men 5 GHz er klart at foretrække.

Jeg ville nu aldrig vælge en router med interne antenner, da det efter min mening er grimt med en stor boks og man kan ikke justere antennen selv.

Kan se at DIR-850L har 2x2:2 MIMO - selvom D-Link ikke ønsker at skrive det.

Så hellere smide 100 kr mere og få en Asus RT-N66U som har 3x3:3 MIMO, hvis du alligevel ikke har noget ac netværk udstyr.

Alternativt gå efter den dyrere RT-AC66U eller bedste router på markedet: RT-AC68U
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Lyni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2007
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lyni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2014 kl. 09:11
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu