recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tyveri af NAS ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tyveri af NAS ?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2014 kl. 08:04
Jeg har brugt 3 forskellige løsninger igennem tiden:
1. byttet lidt plads ved en ven (det er begrænset hvor meget der egentligt skal laves backup af)
2. Havde en lille NAS stående ved mine forældre
3. Crashplan
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2014 kl. 11:24
Har selv i længere tid gået og tænkt over det samme.

Min første ide var at købe to ens eksterne harddiske. Lave en back up på den første og placere den hos en ven/familie, som ikke bor for langt væk. Have den anden harddisk hjemme og lave backup på den. Når man så skal besøge vennen/familien, så tager man sin harddisk med og bytter den ud med den der ligger hos vennen/familien. Så skulle man gerne have en rimelig ny backup liggende et fysisk andet sted.

Det jeg dog endte ud med at gøre var at købe plads på google drev. Koster nu $1,99 om månden for 100 GB. Det jeg glad for. Nu synker den vores NAS billeder, konens mobil og mine mobilbilleder, og jeg kan nemt tilgå alle billederne fra mobil og computer. Det virker dog nok bedst vis det kun er billeder og mindre filer, der skal gemmes. Har 75 GB billeder/film gemt på google, men de optager kun 27 GB. Da film under 30 sekunder og billeder under 2048x2048 ikke tæller med i totalen.


Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2014 kl. 13:22
Er det med den nye DSM 5?
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Marts-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2014 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af DanishBacon DanishBacon skrev:

Er det med den nye DSM 5?
Jep
Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2014 kl. 19:59
jeg har brugt amazon glacier siden beta på synology.
Det virker rigtig godt, jeg har gendannet et par gang som forsøg for at være sikker på at det viker uden problemer, hvilket det gør.
Til pris har jeg ikke fundet noget alternativ endnu.

https://aws.amazon.com/glacier/pricing/



Redigeret af brisk - 19-April-2014 kl. 20:04
Til top
bachaaen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bachaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2014 kl. 15:24
Til dem der gemmer ting remote.

husk at have kodeord gemt et romote sted også.
Med andre ord, kan du restore dine remote data efter en brand?

Så gem nøgle/kodeord hos dine forældre eller måske gravet ned et sted i haven. Husk at papir+ blyant sikkert er bedre til at opbevares i lang tid end USB-sticks.

Skulle man være paranoid og ikke ønsker Google eller andre til at scanne alle dine data igennem, så kunne man bruge:
http://www.duplicati.com/
- men nok fra en PC og ikke direkte fra en NAS.
Til top
Smeller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Smeller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2014 kl. 15:53
Jeg bruger crashplan på en synology, det kan sættes op til at køre direkte på NAS'en, og koster ca. 270kr for et år med ubegrænset plads. Jeg har pt. brugt 1.3 TB 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu