recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af højtalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af højtalere
    Sendt: 20-April-2014 kl. 22:36
Hej

Har investeret i et Denon Ceol Piccolo anlæg. Det skal bruges til lyd fra tv (i stedet for soundbar) og musk via Airplay, primært rock som Pink Floyd og lignende.

Jeg har kigget på følgende højtalere til anlægget:





De to første kan jeg sagtens komme til at høre ved at tage i den nærmeste Hi Fi Klubben, men de andre kan jeg kun bestille online, så vil meget gerne høre om der er nogle der kender de pågældende højtalere og kan anbefale en frem for de andre

På forhånd tak
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2014 kl. 23:05
Overvej:
http://www.dba.dk/hoejttaler-dali-ikon-2-ri/id-1007183563/

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2014 kl. 01:00
Tak for tippet, men det bliver ikke dem af 3 grunde:
1. Det er for langt væk. Jeg bor i Farum
2. Prisen skal helst holdes under 2000
3. Fruen vil have små hvide højtalere og da jeg har mit primære anlæg i kælderen, lader jeg hende bestemme i stuen

Ingen der kender de to sidstnævnte?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2014 kl. 07:02
Jeg ville aldrig købe en højttaler uden at lytte først.
 
Tror ikke der er den store forskel på dem du har linket til.
 
Så hvorfor ikke lade konen bestemme.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2014 kl. 07:21
Boston Acoustics vil jeg gerne slå et slag for:) Har dog kun hørt dem en gang og det var inden jeg fik hørt ret mange andre.

Jeg har Zensor 1 nu, som er en ganske udmærket højttaler. Hvis du ikke overvejer subwoofer ville jeg helt sikkert vælge A25. Kig lige efter om ikke A26 skulle være på tilbud, det er den tit.

Boston er der ikke så mange der skriver om herhjemme fra, men læser du div reviews osv er den ofte i samme test som ex Zensor. Vel at mærke som vinder af test.
Flere steder fortæller reviewers at kun BX2 måler sig med A25 ift ydelse/pris..

I det prisleje og alene på reviews turde jeg godt købe Boston, da min musik smag er over i den rockede genre, som A25 nok egner sig bedre til en ex Zensor.
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2014 kl. 08:58
Jeg ville nok om muligt strække mig til et zensor 3 sæt. De skulle have en rigtig god bund og være zensor 1 rimelig overlegen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu