recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ZOTAC ZBOX NANO AQ01 VS Intel Nuc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ZOTAC ZBOX NANO AQ01 VS Intel Nuc

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ReneS Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Marts-2014
Sted: Børkop
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ZOTAC ZBOX NANO AQ01 VS Intel Nuc
    Sendt: 21-April-2014 kl. 12:13
Hej...
Overvejer at købe denne htpc i stedet for en intel nuc i3, men er der nogen der har erfaringer med den? Og er der nogen forskel på AMD og Intel baserede cpu'er, når det kommer til afspilning af 1080p mkv filer?
Til top
Bruger udmeldt 34 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-November-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 34 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 22:11
Den indbyggede grafikprocessor i AMD cpu'en i zotac boxen er langsommere end det hd4600 der er i haswell nuc'er. Og i rå regnekraft tror jeg også Intel vinder. Så står valget mellem de 2, er Intel nuc med i3 et bedre valg, ihvertfald på papiret
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 00:43
Jeg fatter ikke at der stadig er folk der sidder og beregner "regnekraft" når vi snakker Mediecentre. Hør nu her: Det kan afvikles på en strikkepind!!
Jeg er klar over at der skal lidt power til, hvis man skal bruge samme box til at konvertere optagelser i en eller anden form, men at afspille MKV osv. er i dag småting for alle nye PCer
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 11:15
Jeg er enig med MCenterFreak i denne her.< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">

Nu har jeg to forskellige MC, den ene er en klassisk løsning med et IntelDH61AG kort og en i3 CPU. Den anden er en NUC DN2820FYKH som koster 884,- 

Jeg kan på INTET tidspunkt mærke nogen forskel på ydelsen. Den billige afspiller ALT jeg smider efter den, og den bruger vel 10-12% af cpu'en på det.

Mit råd: Køb den billigste NUC den er fantastisk til MC. 
Til top
Bruger udmeldt 34 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-November-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 34 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 13:38
Det er ikke helt korrekt. For filformater der er kredsløb til i cpu'en vil cpu-forbruget være lavt. Men fx silverligt og det nye x265 kræver mere af cpu'en og gpu'en hvis der understøttes gpu-decoding (hvilket der gør i de fleste nye formater)

Fx bruger netflix's silverlight i hd-afspilning fra 15-33% af min i3 4130. Min gamle i3 2100 havde problemer med youtube i 1080p.

Så, ja, for gængse formater der kan hardware-decodes i cpu eller dedikeret chip, er der ikke brug for meget regnekraft. Men for hardware accelereret software decoding, kræves der noget af cpu/gpu
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 13:47
Har en Haswell.

Har dog førhen altid haft AMD, interesserer mig ikke rigtigt for Linux. 

Haswell har det problem indtil videre, der er ingen support for Dolby Digital plus i Netflix. Dvs den skal stå på stereo. 

Så vidt jeg har hørt med den nyeste Haswell NUC DN2820FYKH, så der også problemer med DTS HD lyd i Windows indtil videre. 

Så set med HTPC øjne, så lige nu og her er AMD det bedste valg når vi snakker Windows. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 09:46
Det er rigtigt hvad JordanDK siger mht. DN2820FYKH. Det der mangler er en Intel IME driver, der søger for HD lyd og surround i Netflix og før Intel udgiver den eller de laver en speciel driver sker der ikke mere.
Du kan dog godt køre HD lyd i OpenElec, men så mangler Netflix.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu