recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - x60 fra 1.8m
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

x60 fra 1.8m

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mach3 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2006
Status: Offline
Point: 366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mach3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: x60 fra 1.8m
    Sendt: 20-Maj-2014 kl. 22:51
hej, vil i mene opløsning er for lav på 42" x60 til bluray film fra ca1.8m afstand? har pt et sony lcd w serien fra 2008/9 og planen dengang at næste tv skulle være panasonic plasma. men nu er der kun x60 tilbage af panasonic plasma til under 6000kr så skal jeg købe mens det stadig er på lager? 3d siger mig ikke noget, sortniveau og hurtige bevægelser var mine argumenter for plasma i 2008/9 men pga burnin frygt blev det et sony.
Til top
rainboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2010
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rainboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 23:21
Umiddelbart nej. Sidder selv 2.5m fra 50"eren, og ser ingen problemer, så vil mene 1.8m vil være ok.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 23:43
For nogle år siden havde jeg en 42" Panasonic X10. Jeg sad Edit: ca. 2,3-2,5 meter fra skærmen og syntes, at det var fint nok.

Flatpanels.dk har dog denne

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1184685511

hvor det er muligt at indtaste afstand i meter eller størrelse på tv i tommer og se den optimale afstand i forhold til stadig at kunne se alle punkter på skærmen.

Vælges yderligere "Jeg vil vælge opløsningen af skærmen" og klikkes derefter på HD-Ready, hvor skærmens opløsning vælges - her 1024x720 som det nærmeste - så får du en siddeafstand på omkring 3 meter. Sidder du tættere på, vil du få nemmere ved at se skærmens gitterværk.

Se det an i praksis, om det er et problem for dig. Når Rainboy kan sidde så tæt på med sin 50", er 42" trods alt lidt mindre.

Mvh. Jørgensen

Redigeret af Jørgensen - 20-Maj-2014 kl. 23:44
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu