recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wifi forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wifi forstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tbthyssen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Maj-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbthyssen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Wifi forstærker
    Sendt: 21-Maj-2014 kl. 10:55
Hej
Har lidt problemer med vores wifi, håber i kan hjælpe. Har min Asus rt-ac68u til at stå i et garderobeskab i den ene ende af huset, men har desværre ingen signal i soveværelset som ligger i den anden ende af huset.
Jeg kunne godt tænke mig at forstærker vores trådløs signal uden at skulle opsætte yderligere ap, repeatere, routere rundt om i huset.
Så derfor har jeg kigget lidt på denne sag. Nogen af jer der har erfaring med denne wifi forstærker?


Thomas




Redigeret af tbthyssen - 21-Maj-2014 kl. 10:58
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2014 kl. 11:04
Det vil som udgangspunkt ikke være en særlig god løsning, og slet ikke hvis du bor i et område hvor andre også skal bruge trådløst net. 

Du vil måske kunne få meget ud af at flytte antennen på din nuværende router, således at den ikke står i et skab eller lignende.
Til top
tbthyssen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Maj-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbthyssen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2014 kl. 21:55
Tak for hjæpen jacobask. Har nu flyttet routeren ind på kontoret selv om det ikke var hensigten til at starte med. Så nu har jeg da signal i soveværelset :)
Hvad kan du anbefale af ap eller repeater?
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2014 kl. 10:18
Du bør faktisk kunne tage hvilken som helst accespoint, repeater eller router til at bringe signalet videre. 

Accespoints og routere vil normalt kræve at de kables til den oprindelige router (hvilket også vil give langt det bedste resultat). Om du vælger et accespoint eller en router er lidt hip som hap. Ved routeren er der minimalt mere opsætning inden start (du skal slukke dens DHCP), men til gengæld kan der være mere fleksibilitet i hvad du kan bruge den til senere.

Hvis ikke du har mulighed for at kable, så skal du have en extender eller sikre dig at routeren/acces pointet kan lave en wireless bridge og dele det videre trådløst! Nogle kan godt lave en bridge mellem to routere/access point, men kan ikke dele videre trådløst.

Under alle omstændigheder. Hvis det overhovedet er muligt, ville jeg til enhver tid trække kabel mellem de forskellige accespoints/routere! De giver den langt mest stabile forbindelse.


Redigeret af jacobask - 22-Maj-2014 kl. 10:19
Til top
tbthyssen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Maj-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbthyssen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2014 kl. 13:42
Endnu en gang tak jacobask.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af tbthyssen tbthyssen skrev:

Tak for hjæpen jacobask. Har nu flyttet routeren ind på kontoret selv om det ikke var hensigten til at starte med. Så nu har jeg da signal i soveværelset :)
Hvad kan du anbefale af ap eller repeater?

Den router du har er en af de bedste på markedet!

Så enten har du et hus som en sportshal eller også er din placering problematisk.

Hvis du vælger at sætte en ekstra enhed op, så skal du ihvertfald benytte et kabel, da alt andet vil være en meget dårligere løsning.

Den bedste placering for en router er væk fra metal, da det forstyrrer signalet.
Ved et almindelig 1 plans hus kan det ofte være en fordel at placere antennen eller routeren på loftet ca. midt i huset. Nogle ældre huse har dog folie dampspærre og jeg har ikke testet om det var indflydelse på signalet.

Man kan for billige penge på ebay købe SMA forlænger kabler, så du kan flytte din antenne op på eksempelvis loftet, eller i en bedre position i huset.

Du skal nok læse lidt om hvordan ASUS benytter sine antenner, da nogle wifi routere vælger den bedste antenne til at sende og modtage på. Så måske starte med at placere antennerne i samme opsætning og afstand på loftet og så måske prøve at variere afstanden efterfølgende og se om signalet forbedres.


Redigeret af Cyberguyen - 29-Maj-2014 kl. 10:18
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
den_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér den_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2015 kl. 19:47
hvor langt kan man forlænge med et kabel uden det ødelægger signalet meget??.

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2015 kl. 19:52
kobber (twistet pair) 100m
fiber >160km :-D
 
Mvh BS
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2015 kl. 21:28
Damn, jeg synes de der gumlo.dk der linkes til har en skummel moral - de gør direkte opmærksom på at deres udstyr ikke er lovligt i Danmark, men sælger det alligevel og lader det være op til den enkelte om det skal i brug eller ej.

Jeg mener max man må sende med 1W uden en speciel tilladelse, og det kan endda være temmeligt meget mindre på udgangen af senderen hvis der er monteret en antenne med højt gain. Tilstået, jeg er ikke stik i matematikken omkring antenner og sendestyrke, men det ser ud som om det udstyr der linkes til sender med noget der ligner 8 gange den tilladte sendestyrke. 

Så ja, du får garanteret en fantastisk rækkevidde ved at bruge det udstyr gumlo sælger der ikke er godkendt til dansk brug, til gengæld er du også utroligt nem at spore når Telestyrelsen kommer forbi med bødehæftet fordi du overdøver alt andet.

Godt at se du er på vej til at finde en mere konventionel løsning med flytning af routeren og et eventuelt access point.
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2017 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af TommyTot TommyTot skrev:

Nu ved jeg godt, at det er et gammelt opslag - og svarene ligeså. Men der skrives, at du har en af de bedste routere på markedet. Det er forkert. Du har til gengæld en af de dyreste i forhold til hvad den præsterer.

Du sender OP TIL 600 Mps, hvilket ikke er noget særligt, hvis du streamer tv eller YouTube og der er andre i familien der spiller tunge spil.

Desuden er prisen fuldstændig vanvittig - i forhold til hvad du får af hastighed.

Prøv at kigge på denne test og sammenligning.

Jeg ville anbefale dig en router med 700-1200 Mps.

https://langsom-pc-computer.dk/wifi-forstaerker/

Tommy
Er du dum eller skal du bare reklamere for din biks ??

Da det oprindelige opslag blev lavet, var det absolut noget af det bedste der fandtes på markedet, men der er altså sket en lille smule på 3 år !!! Confused

Og ingen af dagens routere kan flytte 1200 Mbps via wifi, det er en af de største reklameløgne der findes !!!
 
ENig, man må håbe at mods får slettet denne bruger, og så fortæller ham, hvorledes man annoncerer på denne side, hvis man ønsker det..
 
Edit: Og det skete så åbenbart mens jeg skrev dette indlæg, og dermed forsvandt de andre indlæg.


Redigeret af NikolajDS - 11-August-2017 kl. 11:19
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu