recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny YouSee boks dør efter første genstart
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny YouSee boks dør efter første genstart

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cjoens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juli-2014
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cjoens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny YouSee boks dør efter første genstart
    Sendt: 04-Juli-2014 kl. 16:53
Min historie ...

Jeg fik min første Samsung 3126 i 2008, så jeg har været med fra start og oplevede crappy software og ombyttede bokse.
Efter et stykke tid virkede det dog som om de fik styr på det, så jeg har egentlig været en glad bruger i mange år.

Nu begyndte min boks så at hakke mere end jeg kunne leve med, og den kunne samtidig ikke huske netværksnummeret efter at have været slukket.
Så jeg ringer til YouSee, og da jeg ikke vil leje får jeg lov at købe en ny boks for 1999,- så langt så godt.

Da jeg synes jeg betaler urimeligt mange penge for C-more og 4 ekstra kanaler kigger kundeservice på det og sætter C-more ned til det halve og foreslår at droppe ekstra kanalerne, og få bland selv i stedet.
Det de glemmer at oplyse er, at det betyder at jeg bliver sat ned på grundpakken ved at de sætter et filter ind, og dermed har jeg nu mistet de fleste kanaler på mit TV.
De kan dog ses gennem boksen, men det ville da have været rart at vide på forhånd.

De sender så den nye boks som jeg har købt.
Den starter fint med at sige velkommen og finder kanaler - første gang den slukkes og tændes igen vil den opdatere software.
Efter det kommer den aldrig videre efter at have skrevet "boot" i displayet.
Supporten som det tager en halv time at komme igennem til, får mig til at prøve de sædvanlige ninja-tricks med at holde knapper inde, men det hjælper ikke.
Da klokken er over 18 har de ingen voksne på arbejde så jeg må ringe igen dagen efter ... hvor seniorsupporteren konstaterer det samme og vil sende en ny boks ... dagen efter, da klokken nu er over 17.
Da den nye boks kommer får jeg nøjagtig samme problem.
Og samme support oplevelse ... vente vente vente ... nej du skal tale med udvidet support.
Her er det en sympatisk og kompetent medarbejder der siger at de godt ved der er problemer, fabriksnye bokse med gammel software dør når de opdateres med den nyeste.
Jeg bliver tilbudt at vente til software problemet er løst ... hvilket der ikke er nogen tidshorisont på, eller han kan sende en ny boks som måske overlever opdateringen, nogle af boksene har nemlig en nyere software fra fabrikken og de kan godt opdateres.
Han kan dog ikke garantere at det er sådan én jeg får, men nu prøver vi.

Min gamle boks som virkede men var ustabil er i mellemtiden gået helt kold ... den har ikke overlevet at blive taget fra og sat til igen flere gange, så nu er strømforsyningen stået af.
Altså har jeg i over en uge kun haft grundpakken på TV, selvom jeg burde have fuldpakke + C-more + 4 tilvalgskanaler.
Og jeg har ikke den store tiltro til at den nye boks de sender så virker.

Jeg er lidt træt af YouSee.

Carsten
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 17:08
Lyder som en bytter.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 17:13
 
 Så kan man da kun sige, skift You See kassen ud med en anden, der er jo en del af dem på markedet. Der behøver jo ikke at stå You See på den. Min røg ud for længe siden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 17:48
Prøv med et andet HDMI kabel til tv'et. Jeg har oplevet en Stofa boks med samme problem, og det hjalp med et nyt HDMI. Hvorfor ved jeg ikke.


Venlig hilsen
KB
Til top
cjoens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juli-2014
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cjoens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 18:17

@Radiomanden

Men er der nogen der virker med Youbio,Arkiv og start forfra  ?  

Start forfra kan jeg godt leve uden selvom jeg synes det er en fin funktion.

Arkiv , nårhh ja, hårdt presset kunne jeg nok også klare mig uden det.

Youbio, det er så en anden sag, det vil jeg nødig af med.


Jeg synes Yousee boksen kan nøjagtig det jeg har brug for, hvis bare de kunne levere én der virker.


Da jeg næppe får en funktionel boks de første par dage har jeg nu måtte bløde 500,- til en kortlæser til mit TV.

Det er et ca. 5 år gammelt Sony og nøøøj hvor er det irriterende så længe det nu tager at zappe forbi de kodede kanaler ... det er godt nok trist Cry



Redigeret af cjoens - 04-Juli-2014 kl. 18:18
Til top
cjoens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juli-2014
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cjoens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 18:20

@Brixen

Når Yousee support har erkendt at det er et kendt problem med nyeste software på "gamle" fabriksnye bokse tvivler jeg på det gør nogen forskel.


Men tak for input, det kan jo ikke skade at prøve.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 19:26

Hvis du har bundet dig til deres special tjenester, så har du bundet dig for hårdt. Det er nemlig ikke muligt med andre enheder, andet end de. nyeste TVer (You Bio)
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
cjoens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juli-2014
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cjoens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 18:17

Så har jeg stået i kø på posthuset endnu en gang.

Og endnu en gang fået en boks der ikke kan opdateres uden at dø.

Og endnu engang forklaret hele historien til en Yousee medarbejder.

Hun virkede normal begavet, men hendes løsningsforslag var at udvidet support kunne ringe til mig i morgen. Jeg ved ikke hvad det skulle hjælpe når de nu har erkendt at det er et generelt problem, og da jeg går på arbejde er jeg ikke hjemme samtidig med at de har tid.

Så nu har hun booket en tekniker der vil ringe til mig og aftale et besøg.


Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 20:05
Måske du har dårlig signal så noget går galt under opdateringen.

Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 23:00
Har selv tidlgere været igennem et pænt stort ombytnings forløb, hvor jeg nåede op på den 7. boks, før resultatet var tåleligt.
Og hver gang var den "nye boks" ikke en sprit ny, men en renoveret brugt en af slagsen. Ku' måske være, at du ligeså får en af samme slags. Altså ikke en spritny, men en såkaldt renoveret, som en anden bruger har leveret tilbage.
Så jeg er rimelig glad for, at jeg ikke længere har brug for deres elendige boks. Desværre måtte jeg sige farvel til Start forfra, som jeg synes er en fed feature.
Men er til gengæld sluppet for alt det bøvl med, at skulle fise til posthuset igen og igen, for at sende deres elendige boks retur !
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
cjoens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juli-2014
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cjoens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 17:15

Afslutningen:

Jeg blev altså ringet op af en tekniker mandag.

Han skulle måle på mit signal - jeg spurgte om han kunne opdatere boksen manuelt da vi jo godt vidste hvad problemet var, men det kunne han ikke. Han kunne måle mit signal.

Jeg forklarede at jeg havde haft en boks der fungerede fint i 6 år, med masser af software opdateringer, og at Udvidet Support vidste at fejlen lå i seneste software. Men han ville godt måle mit signal.

Da jeg ikke kunne se hvad det skulle gøre godt for, og da jeg ihvertfald ikke ville tage fri fra arbejde for at jagte spøgelser lukkede han dét servicekald.

Så jeg ringede til support igen, denne gang rimelig overbevist om at jeg bare ville returnere alle 3 bokse og bede om at få afmeldt alle ekstra ydelser. Men denne gang fik jeg fat i en pige der faktisk forstod problemet, og efter at have talt med nogen kunne hun oplyse at en ny software der skulle løse problemet ville blive lagt i nettet tirsdag senest kl 12.

Så i dag da jeg kom hjem tvang jeg boksen til at prøve igen (Ok - Menu - Pil op, mens man tænder bagpå).


Jeg blev faktisk lidt overrasket over at det virkede, men det gjorde det.

Nu har jeg endelig en YouSee boks der virker.


Carsten

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu