recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Iron Mans bio mk II
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Iron Mans bio mk II

 Besvar Besvar Side  <1 101112
Forfatter
Besked
Zarnarkand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Januar-2012
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zarnarkand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 16:03
Jeg har ikke gjort nar af Kampus - det er dig som læser det sådan. For at slå det fast med ti-tommerssøm: min intention var ikke at gøre nar af Kampus, snarere teksten, som skal få simpel fysik til at lyde som noget helt vildt ekstraordinært.

Jovist, der sidder mere i kredsløbet. Der sidder en step down trafo, der sidder en ADC, der sidder et kredsløb som kører en algoritme som fjerner digital støj og som agerer "waveform generator", dernæst en step up trafo og sidst en masse kondensatorer på udgangen som "renser" strømmeninden den sendes ud af boksen.

Jo, jeg har skam fattet mere end du tror.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 16:18
Og så er tilbage til det jeg startede med at skrive. Hverken det der står i beskrivelsen på side 10 eller den beskrivelse du kommer op med nu kan vises med et diagram af en transformator eller påstås at være noget man lærer i 9. klasse.
Til top
Zarnarkand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Januar-2012
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zarnarkand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 16:42
Jeg ønsker ikke at bruge mere tid på at søge mod enighed om hvad der er op og ned.

Beklager Iron Man for min (og dpny's) støj i din tråd.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 16:44
Du skal ikke beklage på mine vegne. Jeg er ikke det mindste ked af at have sagt dig imod.
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 17:14
Jeg opfattede nu heller ikke den lille tegning som et angreb på Iron man's køb
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 08:53
Jeg troede du havde løst problemet med støjen fra led spotne, var det ikke bare en manglende forsynings ledning til anlæget ?
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af E100 E100 skrev:

Jeg troede du havde løst problemet med støjen fra led spotne, var det ikke bare en manglende forsynings ledning til anlæget ?


Det er desværre ikke kun LED'erne. Nogle gange oplever jeg støj selvom, at alt lys i hele huset er slukket. Jeg har prøvet at løbe rundt som en sindsyg når de ene eller den anden pumpe m.v. kører, men jeg synes ikke rigtigt at jeg kan blive klog på det :) Herudover kan jeg som nævnt i et andet indlæg også høre vores elhegn. De 3 stikontakter som anlægget er tilsluttet har fået sin egen gruppe i eltavlen, det har ikke givet nogen forskel.

Jeg kiggede som nævnt egentlig bare efter et godt filter, men valgte så denne her vej. I en prioritret rækkefølge, så ville jeg nok have ventet en del længere me, at investere i regenreret strøm, hvis det ikke var for mit probem
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 11:32
Fortæl os endelig hvis dit nye indkøb virker Smile
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4419
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2014 kl. 15:17
Har du fået testet dit nye indkøb?
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Har du fået testet dit nye indkøb?


Beklager det sene svar :)

Men ja, jeg har testet. Den bliver her i huset, men det er sgu feinschmecker agtigt. Nemmest at høre i musik og jeg tror ikke at jeg på alle tidspunkter vil kunne høre forskel i en blindtest.
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 09:17
Jeg har i øvrigt besluttet at jeg vil have en løsning med et AT i stedet for. Så nu skal jeg lige finde den rigtige løsning.
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 10:30
Feeedt! Det er den eneste rigtige løsning IMO. Bliver spændende at følge.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 101112
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu