recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Signalstyrke på Samsung F8005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Signalstyrke på Samsung F8005

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
baggadap Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baggadap Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Signalstyrke på Samsung F8005
    Sendt: 24-Juli-2014 kl. 22:58
Hej alle

Jeg vil gerne flytte min tagantenne ned på loftet, for at se om den kan fange et godt signal der også. Kan jeg på nogen måde se om signalstyrken er ok på mit Samsung? Jeg synes ikke jeg kan finde noget om dette i menuerne...

På forhånd mange tak!
Mvh Mathias
Til top
baggadap Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baggadap Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2014 kl. 23:49
Fandt ud af det Var under menupunktet Support.
Til top
baggadap Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baggadap Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 11:31
Nu hænger antennen interimistisk i en snor under taget :)
Signalstyrke viser 60 eller mere, kvalitet er altid 100. Kan jeg være tilfreds med det?
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 11:46
Det er vist kun dig selv der kan afgøre om du er tilfreds.
Til top
baggadap Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baggadap Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af steen5 steen5 skrev:

Det er vist kun dig selv der kan afgøre om du er tilfreds.

Jo det er klart, jeg tænkte mere på om signalstyrke 60 betyder noget, sålænge kvaliteten viser 100?
Jeg kunne godt gøre en masse for at få bedre signalstyrke, men hvis det ingen praktisk betydning har er det jo spild af tid ;)
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 12:12
Hvis billedet er godt så betyder det tal vel ikke noget
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af baggadap baggadap skrev:

  jeg tænkte mere på om signalstyrke 60 betyder noget, sålænge kvaliteten viser 100?
Jeg kunne godt gøre en masse for at få bedre signalstyrke, men hvis det ingen praktisk betydning har er det jo spild af tid ;)
Det kan være et spørgsmål om hvor "robust" signalet er over for forstyrrelser, f.eks. stor bil der kører forbi, elektrisk støjsignal (tændings støj fra knallert, kølekab der starter osv.)

Hvordan var signalstyrke inden du flyttede antenne?

Mvh. JørgenT
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af baggadap baggadap skrev:

Nu hænger antennen interimistisk i en snor under taget :)
Signalstyrke viser 60 eller mere, kvalitet er altid 100. Kan jeg være tilfreds med det?

Prøv det over et længere stykke tid - så kan du se, om vejret får nogen indflydelse på det...
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 15:16
Det siges at BER tallet er vigtigt. Det står for de pakker der modtages med fejl, og skal helst være så lille som muligt.

Kan se det gode vejr har fået min signalstyrke på TV2 op fra 80 til 95. Til gengæld er kvaliteten dalet til 60. But who cares, billedet står fint.

Har også altid haft antennen på loftet. Hvilket tag har du?
Til top
baggadap Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baggadap Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2014 kl. 22:56
Takker for svar!
Før hvor antennen sad på en mast var signalstyrken omkring 90. Den viser ikke noget med BER, men skriver at "bitfejl" er 0 på alle kanaler.
Antennen hænger nu i et stykke høstbindegarn på loftet af vores fyrrum - taget er gammelt eternit. Vi har skov og udbygninger til alle sider, så sigtbarheden til Hadsten senderen vi modtager fra, bliver aldrig perfekt. Antennen er sådan et brød her - passiv: http://www.av-connection.dk/?PGr=3152&ML=497


Redigeret af baggadap - 25-Juli-2014 kl. 22:58
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu