recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung 48" UE48HU7505 til 9.999.-
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung 48" UE48HU7505 til 9.999.-

 Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

Hey cccd,

Har du forsøgt dig med de manuelle indstillinger fra smajli ?


 

Jep, men var ikke helt tilfreds !

Så jeg kunne godt tænke mig at se/høre hvad han nu var nået frem til  Wink

Det kunne jo være at man så også skulle få sig en kalibrering !



Til top
smajli Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2008
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smajli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 22:54
Hej, Her er mine indstillinger, jeg har indtastet mine værdier i de indstillinger fra avs forum, derfor engelsk...

Picture menu

Mode: Movie
Backlight: 9
Contrast: 90
Brightness: 46
Sharpness: 20
Color: 50
Tint: G50/R50
Picture Size submenu:
Picture Size: 16:9
Position: 
Auto Adjustment submenu: 
3D submenu: låst
PIP: 
Advanced settings submenu:
Dynamic contrast: Fra
Black tone: Fra
Flesh tone: 0
RGB Only Mode: Fra
Color space: Brugertilpasset
White Balance: Brugertilpasset
10p White Balance: Til
Gamma: 0
Motion Lighting: Fra
Color Space submenu:
Color Space: Custom
Red: Red 45, Green 0, Blue 2
Green: Red 15, Green 48, Blue 4
Blue: Red 0, Green 3, Blue 63
Yellow: Red 55, Green 53, Blue 6
Cyan: Red 10, Green 55, Blue 54
Magenta: Red 46, Green 1, Blue 54
White balance submenu:
R-Offset: 0
G-Offset: 0
B-Offset: 0
R-Gain: 0
G-Gain: 0
B-Gain: 0
10p White Balance submenu:
Interval 10: Red +41, Green +50, Blue -50
Interval 2: Red +39, Green +25, Blue -50
Interval 3: Red +20, Green +5, Blue -50
Interval 4: Red +25, Green 0, Blue -35
Interval 5: Red +29, Green 0, Blue -29
Interval 6: Red +37, Green +2, Blue -21
Interval 7: Red +40, Green -5, Blue -29
Interval 8: Red +40, Green -6, Blue -32
Interval 9: Red +41, Green -7, Blue -32
Interval 10: Red +40, Green -3, Blue -30
Picture options submenu
Color tone: Varm 2
Digital Clean View: Fra
MPEG Noise Filter: Lav
HDMI black level: Lav (låst)
Film mode: Fra (låst)
Auto Motion Plus: Fra
Smart LED: Fra
-- System menu
Eco Solution submenu:
Energy Saving: Fra
Eco Sensor: Fra

Redigeret af smajli - 23-September-2014 kl. 23:00
Sanyo Z4
Playstation 3
Marantz SR5003
7.1 system
DALI Concept 6
DALI Concept 1 x 4
DALI Concept Center
DALI BASIS 100 subwoofer
Lissau 16:9 Fastramme hvid, 81
Samsung UE48HU7505
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 16:54
Hej smajli !

Tak for det Big smile

Det vil jeg så lige prøve Wink



Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2014 kl. 15:47
Jeg står med et tilgodebevis hos hifiklubben på 10.000kr og overvejer det her tv.
Jeg kommer fra et vt30 som jeg ellers er 100% tilfreds med. Nogen der har erfaringer med et lignende skifte?
Fordel - ulemper
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2014 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg står med et tilgodebevis hos hifiklubben på 10.000kr og overvejer det her tv.
Jeg kommer fra et vt30 som jeg ellers er 100% tilfreds med. Nogen der har erfaringer med et lignende skifte?
Fordel - ulemper

Du vil måske som jeg opleve, at overgangen til LED ikke var så svær som frygtet. Måske vil du opleve et noget mere klart billede (ikke skarpt  - men klart). Du slipper for faren for retension og burn-in.

Til gengæld vil du kunne opleve noget irriterende dirty screen og måske problemer med bagbelysningen kan kan vise sig som plamager i billedet. Nå jo, og du bruger kun cirka halvt så meget strøm ved LED.

Pøj pøj med valgetSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2014 kl. 16:09
Tak for dine ord hother:-)
Jeg har nemlig et tidligere sony, kan ikke lige huske modellen, men det var et fra deres bedste serie dengang. Den har nemlig det jeg kalder plamager og jeg hader det:-).

Den helt store fordel er dog glæden ved at kunne se tv i dagslys igen;-)..

Tænker nok snakken har været der 1000 gange, men har man i sidste ende alligevel et tv der kan håndtere uhd, når det blir relevant?
Husker virakken med hd og MPEG tunere man aldrig kunne vide sig sikker med. Der har dog været ro på ift MPEG for nu:-)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2014 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Tak for dine ord hother:-)
Jeg har nemlig et tidligere sony, kan ikke lige huske modellen, men det var et fra deres bedste serie dengang. Den har nemlig det jeg kalder plamager og jeg hader det:-).

Den helt store fordel er dog glæden ved at kunne se tv i dagslys igen;-)..

Tænker nok snakken har været der 1000 gange, men har man i sidste ende alligevel et tv der kan håndtere uhd, når det blir relevant?
Husker virakken med hd og MPEG tunere man aldrig kunne vide sig sikker med. Der har dog været ro på ift MPEG for nu:-)

Omkring modtagelsen og behandlingen af UHD video, så skal du sikrer dig, at TV´et har HEVC, HDMI 2.0 osv. Men jeg mener nu at det pågældende TV opfylder kravene. Men for i sikkerheds skyld - spørg lige i HFKSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2014 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Tak for dine ord hother:-)
Jeg har nemlig et tidligere sony, kan ikke lige huske modellen, men det var et fra deres bedste serie dengang. Den har nemlig det jeg kalder plamager og jeg hader det:-).

Den helt store fordel er dog glæden ved at kunne se tv i dagslys igen;-)..

Tænker nok snakken har været der 1000 gange, men har man i sidste ende alligevel et tv der kan håndtere uhd, når det blir relevant?
Husker virakken med hd og MPEG tunere man aldrig kunne vide sig sikker med. Der har dog været ro på ift MPEG for nu:-)

Omkring modtagelsen og behandlingen af UHD video, så skal du sikrer dig, at TV´et har HEVC, HDMI 2.0 osv. Men jeg mener nu at det pågældende TV opfylder kravene. Men for i sikkerheds skyld - spørg lige i HFKSmile

Vi prøver igen. Det er dog skrevet et par gange her i tråden og i flere andre tråde.

ALLE modeller i Samsung 2014 UHD line up er fuldt opdateret efter den gængse standart. Det vil sige:

  • 3840x2160 opløsning
  • HDMI 2.0
  • HDCP 2.2
  • HEVC Decodning
Derudover kommer alle også med mulighed for:
  • One Connect
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2014 kl. 18:32
Nu har jeg kun ejet plasma-skærme, men min erfaring er, at der er sket en meget hurtigere (og positiv) udvikling indenfor LED/LCD-skærme kontra plasma-skærme. 

Min far har selv en LCD fra SONY, tidligere top-model, fra 2008. Den fik en "highly recommended"-mærkat af HDTVtest, men den er yderst frygtelig i dag efter dagens standarder. Dengang var plasma-teknologien lysår foran, hvad billedkvalitet og billed-uniformitet angik. Den kløft er stærkt minimeret i dag, hvis du spørger mig.
    
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2014 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg står med et tilgodebevis hos hifiklubben på 10.000kr og overvejer det her tv.
Jeg kommer fra et vt30 som jeg ellers er 100% tilfreds med. Nogen der har erfaringer med et lignende skifte?
Fordel - ulemper

Du vil måske som jeg opleve, at overgangen til LED ikke var så svær som frygtet. Måske vil du opleve et noget mere klart billede (ikke skarpt  - men klart). Du slipper for faren for retension og burn-in.

Til gengæld vil du kunne opleve noget irriterende dirty screen og måske problemer med bagbelysningen kan kan vise sig som plamager i billedet. Nå jo, og du bruger kun cirka halvt så meget strøm ved LED.

Pøj pøj med valgetSmile

Jeg synes det er et fantastisk billede og jeg har ikke bemærket problemer omkring 'dirty screen' eller 'plamager' så der er en klokkeklar anbefaling herfra.

Plasma er en evolutionær blindgyde og om 5-10 år lige så udbredt som VHS bånd Tongue
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2014 kl. 22:42
Det opfylder dette 100% : 
  • 3840x2160 opløsning
  • HDMI 2.0
  • HDCP 2.2
  • HEVC Decodning
Har det selv Wink

Jeg havde også sonys topmodel på prøve i 2007/2008 og derefter  Pioneer 428XD.
Der var kæmpe forskel og ingen tvivl om hvad der skulle vælges, det blev helt klart Pioneer LOL 

Har den stadig.

Har nu købt mig en HU7505 og er rigtig glad for den, godt billede og endnu bedre i 4K, dog vil vil man nok have mere gavn af 4K i de større modeller.

Lyden, der overvejer jeg at købe en soundbar.

Har kigge på JBL SB 400 ! nogen der har denne eller kan anbefale en anden, måske lidt billigere, men med samme fede lyd ?? 

Evt link !


Men ellers er jeg godt tilfreds og så til den pris : 9999Kr  for 48" og kan nu fås til til 11999kr i 55"

Godt køb til billig penge imens vi venter på OLED 4K til en pris hvor vi kan være med  Wink







Redigeret af cccd - 27-September-2014 kl. 22:44



Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu