recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan en Chromecast reelt erstatte et SmartTV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan en Chromecast reelt erstatte et SmartTV?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Nico89 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nico89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Men skærmspejling virker angiveligt ikke på HBO Nordic og TV2 Play, ifølge de første meldinger. Giver bare sort skærm på tv'et. Formentlig pga. kopisikringen i signalet.

Okay, jeg har kun prøvet med DR tv og den virker men man kunne da godt forestille sig at det var anderledes ved de andre.
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 13:12
Vi gerne bekræfte at du IKKE kan lave skærmspejling på HBO Nordic med chromecast.
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 14:20
Tak for alle svarene. Jeg er ikke på så tit, sorry så fik ikke chance for at svare nu.
Indlæggene bekræfter at det indtil videre giver mest mening for mig med en Chromecast, da jeg kører US netflix m.m. i stuen. DRs programer har jeg en stueantenne til og det fungerer fint. Smile


Redigeret af rumguf - 01-August-2014 kl. 14:23
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 14:50
Chromecast er en smule besværlig at sætte op til US Netflix - blot så du er opmærksom på det. Den reagerer ikke med det normale DNS-trick.
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 15:11
Jeg ville bruge DK netflix på Chromecast. Har US netflix på min PS4 (i stuen). Behøver ikke have det i soveværelset også. Det var ment som et ekstra TV og vil givetvis ikke blive brugt dagligt Wink
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2014 kl. 11:29
http://blog.laptopmag.com/6-ways-android-mini-pcs-beat-google-chromecast?slide=3
man skal lige huske på at android ikke understøtter tv2 play fuldt ud
 

Har selv en minix neo x8 h - den er kanon
https://www.youtube.com/watch?v=kBq8UvC2Zuw
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2014 kl. 10:18
Niller55.

Den artikel er jo over et år gammel nu, kan hvert fald afspille alle mine film/serier på Chromecast nu igennem Plex med surround. Rocketplayer har CC support alt mp3 kan afspilles igennem den. Spotify virker også hvis man spejler sin telefon. Deezer mener jeg har fået CC support.

Ved der er flere spil som også virker efterhånden.

Men når alt dette er sagt, så vil CC sikkert altid mangle features som kan fås med android mini pc.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2014 kl. 20:36
JordanDK - Man skal dog være opmærksom på, at den ikke kan æde True HD eller nogle former for DTS. Den klarer dog DD+. Eller sådan var det i hvert fald for nogle måneder siden. Har ikke forsøgt siden.

Men lige nu, ville jeg vælge en CC over en Android-stick. Hvis det skal være fuldblods Android, så ville jeg vente til Android TV.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 16:09
Nagash det er stadig det samme endnu, plex transcoder til HE-AAC 5.1 for at surround virker. Dog betyder det ikke så meget til soveværelset hvor vi kun har stereo eller jeg ser film med høretelefon.

Tror også Android tv bliver spændende.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 16:47
Det er også soveværelset jeg bruger den til PLEX i, så er helt enig her. I stuen bruger jeg den kun til Netflix og Viaplay, mens jeg bruger en HTPC med XBMC til mine egne film og serier.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu