recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtalerledning - godt køb?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højtalerledning - godt køb?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TB-Olsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Juli-2014
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TB-Olsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Højtalerledning - godt køb?
    Sendt: 29-Juli-2014 kl. 22:35
Jeg køber lige straks en Sonos Amp + B&W CM1 højtalere til min ca. 18 kvm store stue.

Det gør jeg i HiFiklubben. Jeg skal jo også have noget ledning dertil, men har en eller anden antagelse om at det må kunne fåes billigere og lige så godt andre steder?

Lidt ligesom at Silvan har tilbud på træ, men tjener uforholdmæssig meget på søm og skruer...

Så...har jeg egentlig ret i at jeg vil kunne købe min højtalerledning billigere et andet sted en hifiklubben og hvor vil jeg kunne det når det skal matche min Sonos & B&W? (Der er jo ingen grund til at købe hverken for billig eller alt for god kvalitet som mit setup ikke kan udnytte alligevel).

Thomas
Til top
Mentalisac Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2012
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mentalisac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2014 kl. 23:01
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2014 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af TB-Olsen TB-Olsen skrev:

Så...har jeg egentlig ret i at jeg vil kunne købe min højtalerledning billigere et andet sted en hifiklubben og hvor vil jeg kunne det når det skal matche min Sonos & B&W? (Der er jo ingen grund til at købe hverken for billig eller alt for god kvalitet som mit setup ikke kan udnytte alligevel).
Personligt ville jeg selv købe:

Mvh. JørgenT
Til top
TB-Olsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Juli-2014
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TB-Olsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 11:33
Tak for for svarene. Det var lige det jeg tænkte - at de må findes billigere end i Hifiklubben.  Jeg tror jeg snupper dem i hvid her.

Slutteligt (men ikke nødvendigt at få svar på) tænkte jeg på hvad argumentet er for 2,5mm-tykkelsen? I peger begge på den.

Thomas
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 13:56

Pas på du ikke starter en kabel krig op.

Tykkere kabler leder bedre.
 
Jeg kører selv med de billige fra Harald Nyborg i 2,5 og de klarer fint jobbet hos mig.
 
 
 
 
Til top
TB-Olsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Juli-2014
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TB-Olsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Pas på du ikke starter en kabel krig op.


...så må vi hellere lukke den her :-) Tak, for svarene!
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 18:59
Prøv at kigge i Bauhaus, mener jeg købte Hama 2,5€ i 20 meters rulle til omkring 150,-

Hvor mange meter skal du bruge fra forstærker til højtaler ?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu