recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Støjsvag projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Støjsvag projektor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Faurholdt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2012
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Faurholdt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Støjsvag projektor
    Sendt: 30-Juli-2014 kl. 14:43
Vi er ved at lave om på vores hjemmebiograf i sommerhuset og af den grund har vi også valgt at vi vil lægge nogle penge til side, til en ny projektor. Budgettet er ca. 9000 kr, kan strækkes lidt, hvis man kunne finde en god deal. Den skal helst være meget støjsvag, da vi skal sidde meget tæt på den. Vi vægter ikke 3D højt, men et godt 2D billede og ikke så meget støj prioriteres. Vi har haft kig på en Epson EH-TW3200, kan den anbefales? LOL

Vh. Faurholdt
Ny hjemmebiograf, bugdet: ikke så meget.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 15:00
Sony HW55 siger nærmest ingenting, men lillebroderen HW40 koster godt nok det dobbelte af dit budget...

Til gengæld er det hvad jeg ville klassificere som en god projektor. Alt det der billige DLP og LCD til under 10k dur ikk'.
Til top
Faurholdt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2012
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Faurholdt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 15:27
Jeg kan desværre ikke strække budgettet mere end det, så hvad kunne det bedste være til omkring 9k? Smile
Nogen der har erfaringer med Epson EH-TW3200?


Redigeret af Faurholdt - 30-Juli-2014 kl. 16:38
Ny hjemmebiograf, bugdet: ikke så meget.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 07:24
den er klart en af de mere rolige projektorer, mener den officielle rating er 22 DB, mener min GAAAAAMLE Z3000 sanyo ligger på 19, jeg synes faktisk den larmer en del mere i ECO end min Z3000 gør, men det er ikke noget jeg bemærker ved længere film kigning, hos min mate der har den.

han havde en optoma DLP før som lød som en støvsuger når det blev lidt lunt i rummet, selv ved eco settings... TW3200 er det ikke en MEGET gammel model, omend den har lens shift som TW6000 ikke har?...
Til top
jimmi1311 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2006
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmi1311 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 12:29
Jeg har en TW5900 og den siger da lidt, men i ECO mode lægger jeg aldrig mærke til den og heller ikke i stille scener. 

Jeg har en mørklagt kælder så jeg køre næsten altid i ECO mode. 
Til top
Faurholdt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2012
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Faurholdt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 15:02
Jeg fik et godt tilbud på den Epson EH-TW3200, og den skal afhentes i morgen. Så må vi se om den lever op til forventningerne LOL
Ny hjemmebiograf, bugdet: ikke så meget.
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 15:14
Overvej evt. TW6100. Den koster næsten det samme (9800 kr).

Så får du bedre kontrast og 3D (og et bedre billede iflg diverse reviews)

Jeg havde TW6000 og lod ikke mærke til at den støjede, den hang endda lige over hoved højde.



Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 843
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 15:01
Hvad med en brugt JVC HD350 eller HD550, de siger ikke noget og leverer et lækkert billede, det kan sagtens findes inden for budgettet... Men her er ingen 3D
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu