recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fiberbredbånd og distribution af signaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fiberbredbånd og distribution af signaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BehnReady Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BehnReady Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: fiberbredbånd og distribution af signaler
    Sendt: 31-Juli-2014 kl. 11:06
Der er blevet åbnet for at vi kan få fiberbredbånd hvor vi bor, med internet, telefon og tv samlet gennem fiberforbindelsen. Nu er der bare det problem at vores hus er i to etager, kælder og stueetage, hvor vores nuværende kabeltv kommer ind i stuen, og ADSL internet forbindelsen kommer ind i kælderen. Derfor er vores coax kabelnetværk opbygget så det distribueres ud i huset fra stuen, og i kælderen har jeg opbygget et kablet LAN, mens stueetagen kun kører WiFi.

Hvis vi skal have fiberforbindelsen, så skal både internet og tv distribueres ud fra fiberboksen, og det giver mig lidt hovedbrud over hvor den skal sættes op. Anående tv signalet, så kan jeg ikke se anden udvej end at placere boksen i stuen, men så bliver det meget svært at føre et kabel ned til LAN netværket i kælderen. Omvendt hvis den placeres i kælderen, så kan jeg ikke se hvordan tv signalet skal distribueres, for det virker som om at tv udtag i væggen er envejs?

Er det eventuelt muligt at lave en trådløs bridge mellem to WiFi routere, så mit kablede LAN kan få internet forbindelse på den måde, eller kan I se en bedre løsning?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 12:15
Prøv at se på powerline. De er ved at være med i hastighed
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 16:40
Den fiberboks i får, er det med eller uden dvb-c? Ved det kommer an på hvilken udbyder, Verdo Randers som vi har Waoo igennem, er der dvb-c på boksen også. Så vi har trukket fra fiberboks til krydsfelt som der så fordeler ud til 5 tv. Lan kabel kører fra fiberboks til router til switch som så fordeler ud til alle værelser.

Hvis det er rent ip tv, så powerlines som er nævnt til der hvor tv boksen skal stå. Men der skal alligevel trækkes lan kabel eller en powerline mere til internet (Wan) til router.

Redigeret af JordanDK - 31-Juli-2014 kl. 16:42
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
BehnReady Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BehnReady Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 16:46
Det er via bredbånd nord, og i deres installationsvideo er det vist at man bare tilslutter sit antennekabel til boksen, så jeg går ud fra at den leverer et dvb-c signal. Det er derfor det nok vil være nemmest at placere boksen der hvor det gamle kabel-tv kommer ind. Hvis det var ip tv, så var der nok ikke tvivl om at fiberboksen skulle sidde i kælderen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 17:40
Gør dig selv den tjeneste at trække et netværkskabel!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 20:10
Hvorfor kan du ikke trækket et coax antennekabel op i gennem gulvet til stuen?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
BehnReady Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BehnReady Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 22:48
Det bliver meget svært at trække kabel mellem stuen og kælderen, da der ikke er kælder under stuen, men kun under resten af huset. Så det lader sig nok ikke gøre skjult uden at skulle fræse i væggen, hvilket jeg ikke er meget for.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 19:05
http://www.mocalliance.org
http://www.connectmystuff.org
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Multimedia_over_Coax_Alliance
.....
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu