recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv - børneværelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv - børneværelse

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tv - børneværelse
    Sendt: 17-August-2014 kl. 12:25
For ikke at stjæle trådstartes tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=130061 - selvom den er ved at være lidt gammel, så starter jeg en ny.

Jeg er tidligt ude, da vi påtænker at købe tv til vores piger, der har alderen 5 & 7 år, i julegave.
Jeg tænker 32-40 " - Det er mest fruen der siger 32", men tror vi fortryder så "lille" et tv, da der er tilstrækkelig plads til et der er større.

Vi har Yousee via antenneforening, og jeg har trukket ledninger til internet (derfor er wifi udelukket) samt der vil være adgang til NAS. 
Pengepungen er ikke fyldt til bristepunktet, men lad os nu se hvad der bliver budt ind med af TV. tænker fra 2500-4000 pr. TV 

Tv´et skal have Netflix, (samt evt. adgang til NAS (MKV filer) - Hvis det kan lade sig gøre)
Jeg selv, er stor tilhænger af Panasonic - men min forfængelighed skal ikke gøre valget dårligere, da jeg som oftest ser mig blind på deres produkter, i stedet for at tilgodese andre produkter - det er jo trods alt ikke mig der skal se TV på de fjernsyn Embarrassed

Jeg ser fx. samsungs F5005 som en god udfordrer, er der nogle andre oversete produkter?

Jeg tænker, hvis vi finder et TV nu, så har vi nogle måneder til at kigge, hvornår de kommer på tilbud.

Så vidt jeg husker, i må rette mig hvis tager fejl, så kommer der vist ikke nogle nye serier inden jul fra nogle producenter, det plejer vel at være om foråret Smile

/Christian

Til top
Dennis_m Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2013
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2014 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

Så vidt jeg husker, i må rette mig hvis tager fejl, så kommer der vist ikke nogle nye serier inden jul fra nogle producenter, det plejer vel at være om foråret Smile

/Christian


Du har helt ret i at der ikke kommer nye serier inden jul.

Ville helt klart gå efter 40", 32" bliver lynhurtigt for lille

-Dennis.
Til top
Mr-Finkel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-September-2013
Sted: Højbjerg
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr-Finkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2014 kl. 09:39
Samsungs 5-serie er et ganske godt valg til børneværelset. Du får faktisk rigtig meget tv for pengene og dine piger vil helt sikkert kunne få dækket deres behov, både på billed og funktioner.
Du skriver at du gerne vil trække video fra din NAS. OBS: 5005 mener jeg ikke har WIFI, men har du kablet til værelserne så det jo ikke et problem. Vær yderligere opmærksom på hvilke fil-formater 5005 kan håndterer, mener at huske det ikke er så mange forskellige. Et alternativ kunne være Samsung 5505, koster lidt mere, men har WIFI og understøtter stort set alle ønskelige filformater.
Selvom det "kun" er til et børneværelse, så gå efter 40". Fortrydelsen med 32" venter helt sikkert lige om hjørnet. 
Go jagt :-) 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2014 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Dennis_m Dennis_m skrev:


Ville helt klart gå efter 40", 32" bliver lynhurtigt for lille

-Dennis.


På et børneværelse, hvor de er 5 og 7?? I don't think so!!

M.v.h.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2014 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Dennis_m Dennis_m skrev:


Ville helt klart gå efter 40", 32" bliver lynhurtigt for lille

-Dennis.


På et børneværelse, hvor de er 5 og 7?? I don't think so!!

M.v.h.
Nej - men det kan være at et 32" er mere end rigeligt.

Men prisforskellen er jo næsten ikke tilstede.
et 40" 5005 koster i expert i denne uge 2499 kr.Smile
og i weekenden havde komplett.dk 42" AS500 til 2999 kr. Wink

Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 13:06
Enig, der er jo ingen prisforskel så helt sikkert 40".


LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
jakobbirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakobbirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 13:38
Bare lige for at give et alternativ fra min egen erfaring, som inspiration nu hvor der er lang tid til jul. 

Jeg har to drenge på 6 år. Vi flyttede i januar fra lejlighed med YouSee fuld pakke til ny bolig hvor vi nøjes med stueantenne til stue TV, altså kun med DR Ramasjang og Ultra. Mine knægte har hver deres Ipad med Netflix og et Apple TV i stuen, hvor de også kan se Netflix. De sidder tit i stuen og ser TV og de sidder også ofte sammen i sofaen og ser Netflix/spiller sammen på den samme Ipad.

De så tidligere meget Disney Jr. og Nickelodeon. Det sjove er at de ikke en eneste har brokket sig over at vi ikke har det nu. Den ene spurgte et par dage efter vi flyttede hvor Nickelodeon var, hvor jeg svarede at "det har vi jo ikke her" - - siden har ingen snakket om det, de har jo næsten også det hele i Netflix (US via Unblock).

De havde tidligere et TV på deres fælles værelse, men de brugte det aldrig og nu har jeg sat det i kælderen.

De har begge "bare" en Ipad 1, den fungerer rigelig fint til Netflix og de fleste spil indtil videre.

... og off-topic - hvor er det befriende at slippe for reklamer. Vi ser nu primært Netflix/HBOnordic, med en anelse DR indover. Jeg er i den heldige situation at jeg ikke er fodbold-gal ;-)
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2014 kl. 20:56
Vi har iPads

Nu er bestilt Samsung 32h5505 - det passede bedre med 32" - så sådan blev det 😉

Panasonic har viera link - har Samsung noget lign. således jeg kan købe Samsung BDF5100 og de "kører sammen" på een fjernbetjening 😀?

EDIT: Nevermind - har fundet ud af at Samsung har noget der hedder Anynet+


Redigeret af Bravo - 24-November-2014 kl. 07:34
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu