recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste DVB-C (YouSee) løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste DVB-C (YouSee) løsning?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Jonas_R Jonas_R skrev:

Hvor sender han kanalerne hen, der er jo andre måder end slingbox.


Kanalerne 'lægges på nettet' via SlingBoxen. Han kan så streame sit eget tv-signal via internettet hvor som helst - bare han har wifi (og download på min. 2MBit).

Jeg kender ikke til andre løsninger på dette end Slingbox, og jeg benytter også selv en slingbox i mit tv-setup, som går helt smertefrit fra min Canal Digital HD-sat box. Clap
Problemet vi har i hans tilfælde er, at finde en DVB-C receiver der kan hårdtere de digitale kanaler i tv-tuneren og SAMTIDIG har en Component udgang (som matcher Slingboxens indgang), da Composit/Scart er for dårlig kvalitet.
Havde Slingboxen haft HDMI indgang han frit kunne vælge blandt alle de digitale DVB-C receivere på markedet, men kun et fåtal har Component udgang på bagsiden. Unhappy

Da Slingbox ER indkøbt, regner jeg med at han vil forfølge en løsningsmodel som inkluderer Slingboxen.

mvh.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 11:58
Køb denne her:

http://www.av-cables.dk/composite-converter/hdmi-til-scart-converter-10488.html

Den konvatere HDMI til Scart OG Composit. så kan du sammen med den bruge en hvilken som helst tuner du måtte ønske der har HDMI. :)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Køb denne her:

http://www.av-cables.dk/composite-converter/hdmi-til-scart-converter-10488.html

Den konvatere HDMI til Scart OG Composit. så kan du sammen med den bruge en hvilken som helst tuner du måtte ønske der har HDMI. :)


Tak, jeg har også kigget på den løsning, men jeg tror havner samme sted...

Måske skulle spørgsmålet rettere være: 'hvor stor er forskellen i opløsningen om man vælger Component i forhold til Composit'?
Jeg har indtryk af, at Component bibeholder noget nær HD-kvalitet, mens Composit/Scart kun svarer til SD-kvalitet? Med alle de HD kanaler i Fuldpakken ville det være synd ikke at vælge en box, der kan overføre den højeste kvalitet signal, når nu Slingboxen rent faktisk KAN håndtere et HD input sålænge det sker via Component.

Men måske tager jeg fejl, og er alt for forblændet af Component-forbindelsen? Hvis det er tilfældet er den billigere DVB-C receiver fra Harald Nyborg alt rigeligt. Synes dog stadig at Component-løsningen skulle være at foretrække, ergo Samsung 3126 eller 3106 (som Radiomanden tidligere foreslog) vil løse problemet.

PS: tak for alle inputs - desværre har jeg nok ikke præciseret problemet godt nok fra starten, da spørgsmålet reelt nu kun drejer sig om, hvilken box han skal vælge, hvis han skal have signalet via Component udgang/indgangen.

mvh.

Frank73
Til top
Lynetk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynetk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 12:48
Jeg ville købe en clint dc-1 boks i elgiganten og så en HDFury fra (http://www.hdfury.com/), eller en esynic fra Amazon (http://www.amazon.co.uk/eSynic%C2%AE-Component-Stereo-Converter-Adapter/dp/B00AQ1LE3U/ref=sr_1_13?ie=UTF8&qid=1408531563&sr=8-13&keywords=hdfury). 
Det er lidt dyre løsninger, men det vil give ham alle kanaler (clint), og bedste signalkonvertering.

Alternativt kan en Elgato Tv tuner gøre det samme og i væsentlig bedre kvalitet. Dog kræver det en computer der står tændt.

Held og lykke.

Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 14:39
Jeg har indtryk af, at Component bibeholder noget nær HD-kvalitet

nop - du kommer ikke i nærheden af HD kvalitet sorry  :-(
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

Jeg har indtryk af, at Component bibeholder noget nær HD-kvalitet

nop - du kommer ikke i nærheden af HD kvalitet sorry  :-(


OK, det var bare mit indtryk efter at have nærlæst vejledningen til YouSee's digitale receiver, som han nu kigger efter brugt. I den vejledning står der følgende om Component tilslutningen:

"Tilslutning til fjernsyn
Når du slutter digitalmodtageren til fjernsynet, skal du slukke for strømmen til fjernsynet og digitalmodtageren. I bru
-
gervejledningen til dit fjernsyn, kan du læse mere om, hvordan du tilslutter kablerne.
4.2.1 Videokabel
Tilslut den ene ende af component-kablet i component-stikket
(Y, Pb, Pr) på bagsiden af digitalmodtageren og den anden ende
i component-stikket på fjernsynet.
Component-kabel med tre phonostik til analogt HD-signal (op til
1080 linjer). For at få lyd skal du slutte et separat lydkabel til fjern
-
synet eller en stereo-/surroundforstærker"

mens der om Scart/Composit står:

"Scart/scartkabel til analogt billede med stereosignal og Dolby
Pro Logic. Kan ikke overføre HD-signal eller Dolby Digital-lyd.
Det betyder, at når du ser en HD-kanal, kan du kun se den i
standardopløsning (576 linjer)"

Jeg vil overhovedet ikke kloge mig, men forholder mig kun til hvad jeg kan læse et sted som her. Så kan det godt være at Component ikke er HD kvalitet, men den er alt andet lige bedre kvalitet end Composit, eller har jeg misforstået dette?

Hele vejledningen: http://skantenne.dk/misc/vejlHD_HDD.pdf  hvis mit copy/paste ikke giver mening.

Jeg tror Samsung 3106 eller 3126 er målet lige nu, da han derved slipper for at tilkøbe yderligere udstyr.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 14:54

Component er den eneste Analoge forbindelse der kan overføre HD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shumway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2014 kl. 19:00
Hvad med denne: Topfield CBP-2001

Jeg købte selv sådan en for et par år siden, da jeg anskaffede mig en Slingbox, da den har komponent udgang, og giver et fint billede.
Dengang startede jeg ud med en Denver, der som nævnt kun har komposit udgang, men farverne i billedet flød ganske simpelt ud når det kom igennem Slingboksen og ud på nettet.

Eneste minus ved den er, at brugerfladen er lige så elendig på den som på f.eks. Denver boksene. Plus er, at der kan tilsuttes harddisk for optagelse og så har den CI interface. Det sidste ved jeg dog ikke helt om virker med Yousee, da jeg aldrig selv har haft brug for det.

NB! Jeg kender ikke forhandleren jeg linker til. Det var bare hvad der kom frem på en søgning. Jeg var lidt overrasket over at den åbenbart stadig sælges
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2014 kl. 08:05
Du kan kigge på f.eks. Miraclebox 9 eller Octagon 1028 - de har begge component - og så vil de muligvis kunne streame uden brug af slingboxen.....!
miri
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2014 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Du kan kigge på f.eks. Miraclebox 9 eller Octagon 1028 - de har begge component - og så vil de muligvis kunne streame uden brug af slingboxen.....!


Det lyder interesant. Desværre er Slingboxen allerede indkøbt og i brug, så jeg tror at han vil gå efter den nemmeste/billigste løsning, som både opfylder kravet til den digitale tuner og Component udgang, så indtil videre er YouSee's box i en brugt udgave nok hans topprioritet.

Takker dog for indsparket, som giver ham en mulighed for at iværksætte en Plan B, hvis Plan A fejler.

mvh.

Frank73
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu