recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony  525 vs One4ALL
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHarmony 525 vs One4ALL

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Graver Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Emne: Harmony 525 vs One4ALL
    Sendt: 13-Juli-2006 kl. 00:41

Håber på Hjælp!!

Jeg hører til blandt de lykkelige der har et spritnyt PANA TH42pv60, men samtidig bor på bø-landet unden mulighed for kabelmodem/selector eller lignende.

For at få optimal udbytte af det nye vidunder, har jeg derfor både en parabol reciever(HUMAX) og en DVB-T modtager( Maximum T3000).

Jeg bruger derfor slet ikke tuneren i PANA-en, da jeg ser henholdvis TV2 og til tider DR2/DR1 på DVB-T'eren og resten på sattelitten.

Det er derfor et større projekt at få startet op bare for at se en TV-avis!!

Ud over ovennævnte har jeg en PANA SA-XR57 reciever og PANA DVD-S52 begge med HDMI og iøvrigt god kommunikation med fjernsynet (Enkelt komando for at ændre fra Fjernsynshøjtalere til Surround).

Nu mangler jeg derfor den familievenlige multi fjernbetjening som kan rydde de øvrige 5 stk i skuffen.

Så vidt jeg kan se, kan Logitechs og One For ALL Kameleon6 sikkert gøre det, men når der nu er to "tv-recievere/tunere" er jeg bange for det blive en lille smule kompliceret!

Jeg har i øvrigt "seriekoblet" de to tunere(Parabol og DVB-T), via scart. Fra DVB-T til HUMAX-en´s VCR indgang og videre til fjersynet.

Hvis der findes gode alternativer er jeg selvfølgelig også meget modtagelig, idet jeg blandt andet blev helt grebet af den rosende omatle af NAD's DV1 omtalt her på forummet! Mangler den ikke baggrundslys og "dynamisk" tilpasning til den aktuelle fjernbetjening som den erstatter!

Jeg ville være taknemlig for et godt råd.

Graver

 

 

Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 01:00
Jeg har haft One4all i flere år og har været godt tilfreds. Da jeg så købte pana 42pv60 har jeg skiftet til harmony 885. og det har jeg absolut ikke fortrudt. Den er genial, når først du finder ud af hvordan den skal programmeres via logitech's hjemmeside når den er koblet til usb. Det er en fordel at skrive alle dine produkter op i forvejen. Min styrer 6 forskellige produkter og laver du aktiviteterne  ( makro ) fornuftigt vil du få megen glæde ud af den. Du får også hjælp undervejs og en del spørgsmål, hvordan du vil have det til at virke.
Til top
Graver Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 10:59

Hej Lance52

Tak for hurtig svar. Det lyder godt med Harmony-en. Men hvad var begrundelsen for 885 istedet for 525.

Såvidt jeg kan se erstatter den de samme antal fjernbetjeninger, blot har 885 8 aktivitetetsknapper istedet for 4 på 525-eren.

Og hvorfor skiftede du til Harmony efter du havde fået Pana 42pv60. One4All fjernbetjeningen kunne vel også programeres og lære kommandoer fra de originale fjernbetjeninger.

Hvis du havde haft One4all fjenbetjenngen nogle år var det måske ikke en 2. generations udgave som f. eks. Kameleon 6 eller lignende?

Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2006 kl. 02:52
Der er ingen begrundelse for at jeg har købt 885 i stedet for 525.  har ikke undersøgt hvad 525 kan, da jeg godt kunne lide det jeg læste om 885.
Min gamle One4All er ca. 6 år gammel, og det  kom slet ikke på tale at undersøge om den kunne bruges til mit nye tv, da det er meget lettere at programmere harmony via nettet, og så slipper jeg for den indviklede måde makro skal laves på. Og så er det let at mærke at der er gjort noget for at de nye produkter virker med så mange funktioner som muligt. Nu vælger jeg f. eks radio under aktivitet og så går resten af sig selv. Jeg bruger anlægget til at justere lyden med, og det ligger i de aktiviteter der har med tv at gøre.
Til top
tchris Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2006 kl. 07:20

Jeg har en 525. Den er genial. Betjener alt og er meget nem at sætte op via pc. Endvidere er makro funktionene helt fantastisk, nu kan kone og børn også starte digitalt tv eller dvd med hifi lyd. Et tryk på knappen så tænder 4 apparater og indstiller "sig selv" !

Iøvrigt ret prisvenlig, af en så avanceret fjernbetjening, hvis ungerne skulle ødelægge den eller far spilde øl !

Kan kun anbefales - et super produkt som har erstattet 6 fjernbetjeninger for mit vedkommende !

Til top
Graver Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 16:09

Tak for hjælpen!

Det blev så til en Harmony 525 som desværre har skuffet lidt i forhold til Fjernsynet Panasonic 42PV60. Den kan ikke tænde fjernsynet, selvom jeg har forsøgt at få den til at optage fra originalfjernsynet.

Som det vist står i andre forumtråde er det sikkert noget med holdetiden.

Lance 52!
Jeg ved det er den store fjernbetjening du har, men det er vel i princippet det samme!! - Du har vel ikke et genialt tip.

Så har jeg også problemer med Digital DVB-T recieveren Maximum 3000 og den gode gamle HUMAX 5350 DVB-S recieveren.
Kan ikke umiddelbart betjene nogen af dem.
Det ser ud som om den  kun kan have én digital set-bos, selvom begge er registreret inde i programmet på configureringen. Men på fjernbetjeningen er der kun en(Maximum recieveren)
Ak ja man bor vel på landet!

Gode inspark skal være hertelig velkomne.

Hilsen

Graver

Til top
2jur Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 17:06

Hej Graver

For at tænde panaen, se her:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14004& PN=1

Til top
Graver Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2006 kl. 08:03

Hej 2jur

Tak for hjælpen, så er jeg kommet videre - både med fjensynet og også med DVB-T recieveren, selvom den skulle indkodes manuelt. Så nu begynder det at lysne.

Nu håber jeg bare at jeg har "Knapper" nok, når også DVD/Recieverne skal kobles på

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu