recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik og filmløsning på pc. Hvilke?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Musik og filmløsning på pc. Hvilke?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Musik og filmløsning på pc. Hvilke?
    Sendt: 23-August-2014 kl. 01:43
Jeg har spurgt til det før, men har ikke rigtigt fået nogle "perfekte" løsninger.
Pt har jeg Dune HD D1 http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players/15
Den fungerer rigtigt godt som medieafspiller. Indtil jeg finder en bedre selvklart. Den afspiller næsten ALT undtagen flv, og en del WMV kan den heller ikke afspille. Men alt HD materiale i alverdens formater, og perfekt afspilning af Blu-Ray film klarer den. Også musik klarer den fint.
Selvklart er en pc til musik en bedre løsning, men så skal der investeres en del i en god Dac(går jeg ud fra). Jeg mangler bare en del for at få en god og lækker løsning.
Copy paster lige fra en tekst jeg har skrevet tidligere i dag:

Jeg står og vil gerne bygge mig en mediecenter løsning. Jeg har allerede en DUNE HD medieafspiller der fungerer både som musik og filmafspiller. Som filmafspiller skal den IKKE afløses. Men som musik ja der rækker pengene bare ikke pt til at min pc er en 100% løsning, ellers skal den være det på sigt.

Men jeg kan godt lide et fedt og nemt interface eller gui hvis man kan kalde det det. Feks med coverart, mulig for at skippe i et musiknummer som man kan på den klassiske cd-afspiller, en god biblioteksoversigt, inddeling i genre eller artistnavn eller årstal, hvor man så nemt og hurtigt kan ændre præferencer. Jeg går ud fra at en professionel jukebox der har indbygget harddisk kan give sådan en løsning.
Altså ikke en "rigtig" jukebox, men en digital jukebox til hjemmet, som er en viderebygning af jukeboxkonceptet med harddisk og alt det jeg efterspørger.

Jeg har fundet Zappiti http://www.zappiti.com/
Men er der bedre medieløsninger pt? Jeg har ALLE medier såsom film, og klip og videoer og musik på min pc på harddiskene. Ingen fysiske medier mere som sådan. Alt skal streames i øvrigt. Med mindre feks det kan betale sig at installere en SSD i min dune feks. Hvis man kan det i det hele taget. Jeg har taget min harddisk ud af den, og samlet alle HDD i en samlet pc/nas løsning. 

Så er der også radio og musik-stream integration.
Jeg tænker på at købe feks en tablet/phablet som så kan fungerer som fjernbetjening, og så ved jeg ikke helt videre hvilken løsning er bedst. Dune HD skal stå for medieafviklingen, og der kan man få både en afspiller til ens Android-device, og også Zappiti til Android. Det er jo meget smart. Men hvad så med musik-stream og alle de musikfiler jeg allerede har på min harddisk? Er løsningen enten afvikling på min dune også af musiknumrene, eller en anden softwareløsning der både kan afvikles native på min pc, men også styres på min tablet/smartphone/phablet fjernbetjening?

Jeg kobler det hele sammen med wifi i øvrigt.
Hvordan ville i gøre det ift musikken og filmafvikling? 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 12:01
Hvorfor laver du flere indlæg med det samme emne?
Hvis du skal have "det bedste til alt" - så er der ikke en sådan løsning. PERIOD! Der vil altid være en eller anden form for tradeoff - definer HVAD der er vigtigst for dig, og gå ud og kig på hvad der kan bruges.

Lagring af musik, video, film etc. foregår helst på NAS. Afspillere med SSD kan ALTID betale sig. den oplevelse man får ved at bruge SSD gør man aldrig nogensinde vil se sig tilbage.
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 12:59
Det vigtigste for mig er prisen. Jo mere jeg kan beholde af mit nuværende setup jo bedre.
Findes der ikke noget jukebox-software der eventuelt koster penge som har en bedre brugerflade end Zappiti? Kunne være fedt hvis andre har fundet nogle billige og gode løsninger.

Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 13:27
Jeg har fundet Zenpoint Jukebox Software. Og der kan man integrere XBMC softwaren og oprette et ikon inde i Zenpoint. Jeg har lige sendt en gut en email vedrørende musikkvaliteten, men det virker til at være en superløsning. Håber bare at den understøtter bitperfect output eller feks ASIO og FLAC-filformatet som de fleste af mine musikfiler ligger i. Det skal videre til en DAC ydermere, men det går jeg ud fra bare er at tilslutte den pc der kører Zenpoint-frontenden til via feks Coaxial eller optisk output.
Min nuværende pc skal erstattes af en nyere og hurtigere pc, så den kan bruges som standalone pc til Zenpoint, og så kan jeg også køre WIMP stream. Måske det også kan integreres inden i Zenpoint.
Ellers kan man altid afvikle selve Wimpsoftwaren alene, hvis den ikke kan integreres ind i en samlet frontend-løsning. Vil bare meget gerne have alting samlet i en stor løsning.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu