recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Geninstallation af Windows?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Geninstallation af Windows?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Geninstallation af Windows?
    Sendt: 23-August-2014 kl. 07:27
Mister jeg alt, hvis jeg gør det - f.eks. savegames i Steam?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 07:43
Ja - du mister ALT ved geninstallation - programmer, du selv har hentet på nettet, eller købt, billeder, dokumenter, og så videre. Geninstallation er forfra og på' en igen.

..... Eller lige præcis med Savegames skal jeg så IKKE gøre mig klog på!!


Redigeret af turbo2 - 23-August-2014 kl. 07:45
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 07:56
Du behøver ikke at miste alt ved geninstallation af windows.

Det hele afhænger af hvordan du har opdelt dine harddiske. Du mister kun alt på det drev/fraktion du vælger at geninstallere windows på. Dvs. de resterende drev/fraktioner forbliver som de er.

Jeg har f.eks. Windows på C-drev, spil, på D-drev, musik/billder på E-drev. Når jeg geninstallere windows røre jeg kun ved C-drevet og resten forbliver uberørt. 

Med hensyn til Steam, mener jeg at savegames også er gemt på deres server. Så dem burde du ikke miste. Men jeg er ikke 100% sikker.


Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 08:15
I gamle dage (med winXP og ældre) kunne man godt geninstallere og beholder sine personlige filer. Det er meget længe siden for mig og husker det ikke konkret, men man fik valgmuligheden, når man bootede op på skiven.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Jeg har f.eks. Windows på C-drev, spil, på D-drev,


Det lyder mærkeligt, at dine spil fortsat fungerer efter en reinstallation af Windows. De fleste programmer, herunder spil, bliver jo også integreret i Windows når de installeres. Derfor kan man ligeså godt installere dem på samme drev som Windows.
Dokumenter, musik, billeder, video og andre filer skal derimod lagres på et separat drev/partition for at undgå at blive slettet ved en reinstallation af Windows.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu