recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa eller DR der fejler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa eller DR der fejler?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarzan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa eller DR der fejler?
    Sendt: 27-August-2014 kl. 02:31
Hej.
Siden sidste uge har vi manglet mpeg2 lyd på DR1, men DD5.1 lyden er der. DR3 har stadig både mpeg2 lyd og DD5.1 lyd.
Har nu snakket med support hos Stofa flere gange. Først var det mig der ikke kunne indstille mit udstyr, sagde de. Da jeg så senere gjorde opmærksom på, at nabo'erne heller ikke har mpeg2 lyd mere, så var det pludselig Danmarks radio som ikke mere udsender dette lydformat til Stofa på DR1, men kun på DR3.

Selvom jeg har en Onkyo forstærker, og ingen Zaptor-boks, så har jeg samme problem som ham her, http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=132280&title=lyd-hakker-ved-ac3-i-yamaha-forstrker

Lyden hakker og nogle gange udebliver den helt i flere sekunder. Jeg er ret ligeglad med DD5.1 i en vejrudsigt, så jeg vil bare gerne have mpeg2 stereo-lyden tilbage, men jeg ved ikke om det er Stofa eller Dr jeg skal give jobbet. Det er mit TV der er problemet (52" Philips), og det er uanset om jeg bruger ARC via HDMI, eller seperart coaxial-lydkabel, idet alt andet udstyr virker fint i surround fra DD5.1 til Master HD-dts.

Nogen der kan guide mig videre med dette?
Venlig hilsen

Sven

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2014 kl. 08:20
Hvorfor skriver du ikke vil DR?

http://www.dr.dk/Om_DR/kontakt+dr/

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 10:44
Fejlen har formegentlig været hos os (Stofa). Vi har haft nogle problemer ved overgang til andet udstyr,

Jeg ikke få dig til at tjekke igen?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarzan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 15:06
Fejlen er væk igen. Mpeg2 lyden er tilbage i vanlig god kvalitet. Smile
Venlig hilsen

Sven

Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Fejlen har formegentlig været hos os (Stofa). Vi har haft nogle problemer ved overgang til andet udstyr,

Jeg ikke få dig til at tjekke igen?

Jeg går ud fra, at det også er forklaringen på de problemer jeg har haft.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134362&title=ndring-i-dvbc-transportstrm
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu