recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ikke længere 5.1 lyd på TV2 HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ikke længere 5.1 lyd på TV2 HD

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 14:45
Så modtog jeg endelig et svar fra Boxer på min fejlmelding  (har kke haft mulighed for checke at 5.1 lyden skulle være vendt tilbage i dag)
 
Her er så svaret fra Boxertv:
 
 
Tak for din henvendelse.


Jeg vil hjertens gerne gøre hvad jeg kan for at hjælpe dig i sagen. Hertil skal jeg dog lige bede om lidt flere oplysninger.

1. Kundenr. eller CPRnr.

2. Programkort nr.

3. Sidder programkortet i et TV-Modul eller i en Modtagerboks?

4. Når du går ind på den/de kanaler der ikke virker, får du så en fejlmeddelelse frem på skærmen eller et ID nr?

5. Hvor er din antenne placeret? (Udendørs, på loftet eller indendørs).


En mulig løsning kan være at foretage en nulstilling (fabriksindstilling) på dit modtagerudstyr (TV eller modtagerboks). Har du forsøgt dette?


Du er altid velkommen til at ringe til os på telefon 7033 2033 eller kontakte os via kontaktformularen på vores hjemmeside, hvis du har andre spørgsmål.

===================================================================
 
Som det ses sender de bare en 'standardfrase' med en masse irrelevante spørgsmål ud uden at undersøge hvad problemet går ud på ...  suk ...
Havde iøvrigt oplyst at problemet var tilstede på alle vores TV / setupbokse men at det virkede fint på TV2 film HD .
 
 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 14:52
Nej det er ikke service de er kendt for.

Lagde også mærke til at lyden var meget diskantpræget mens der kun var stereo. Nu er det sværere at skelne stemmer, når TV'et selv skal levere lyden i stereo. Har ikke prøvet lyden rigtigt via surroundanlæg.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 10:14
Så er TV2 tilbage til stereolyd. Lagde mærke til at lydstyrken var højere igår, så tændte anlægget, og der stod kun stereo.

Hvad sker der BOXER?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 20:08
5.1 DD er tilbage!

Gad vide om Boxer læser med herinde Tongue
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2014 kl. 19:42
Hej

Jeg ved ikke om det hænger sammen, men jeg synes jeg den seneste tid har haft forfærdigt metalisk dåse lyd på Tv2 HD.. Det var ganske forfærdigt tidligere og er nu blevet en anelse.. Det er meget tydeligt at høre ved klapsalver osv og mindre synligt når lyden er "ren" uden støj.. Altså tænker jeg der er skiftet noget dekoder udstyr og/eller komprimeret kraftigt i signalet..
Jeg bruger boxer og har tilsluttet mit tv til min Onkyo reciever.. har dog ikke rigtigt brugt surround fra TV2, da jeg kun har Stereo tilsluttet.. Men har måtte køre over på tv2 SD da det som sagt var ganske forfærdeligt tidligere men stadig elendig lyd...
Hvad med hos jer andre?
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 20:31
Slet ingen lyd i anlægget fra TV2 HD!!!

Mærkeligt nok er der via TV2SYD

Lyd direkte fra Triax 405 box til rec. Billede direkte til TV via hdmi, og her er der lyd på HD kanalen

Redigeret af Kampus - 26-September-2014 kl. 20:36
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 22:09
Ok, så er lyden tilbage! Må være et TV2 issue...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu