recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller > PS4
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS4 duer ikke som media center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PS4 duer ikke som media center

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PS4 duer ikke som media center
    Sendt: 09-September-2014 kl. 15:40
Jeg har længe gået i den store overvejelse om at købe enten en PS4 eller XBox One. Nettet blev støvsuget for informationer og jeg fik kigget lidt på de spil jeg ønskede at spille. Valget faldte på en PS4, som nu står i hjemme biografen. 

Efter min investering har jeg været tæt på at køre PS4 igennem en blender ude i køkkenet!

PS4 er en ren spille maskine (hvilket den er god til), og med noget netflix. Forvent ikke andet!

Jeg havde forventet at få en spille maskine, hvor jeg kunne streame film fra fx en NAS server, dette er ikke muligt med en PS4, så nu har jeg fundet min gamle raspberry pie frem igen.
De snakker om DLNA support i 2015, men det kan være et løst rygte. 

Blot lige en tanke til den næste køber ....

Havde jeg haft kendskab til dens mangler på media siden, havde jeg nok købt XBOX i stedet for.




Til top
Juiceren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-November-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2014 kl. 15:53
Det er selvfølgelig rigtig surt at du har købt noget der har skuffet, men sætningen "Nettet blev støvsuget for informationer" er vist ikke helt korrekt :)
PS4 er mange steder blevet haglet ned pga. manglende DLNA, MP3 etc., og der har aldrig været en officiel "nu kommer det" dato. 

Personligt tror jeg ikke det kommer - og hvis det gør går der laaaaaang tid. Men det kunne være rigtig lækkert at det blev inkluderet i 2.0 firmwaren selvom det ikke blev nævnt ved præsentationen af denne. 
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2014 kl. 15:57
Du har helt ret :-)

Min støvsuger er også blevet fyret lol

Jeg krydser fingre for en update, lyder underligt at de er ramt af den slags problemer. Indtil videre er jeg dog glad ved den som spille maskine.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2014 kl. 16:31
Ps3 var god til det inden de tilføjede det copyright right beskyttelse som fjernede lyden. Tror ikke sony er interesseret i den kan bruges som Medie center.
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nekolas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2014 kl. 23:39
Jeg mener de har været ude og snakke om at det er noget de vil kigge på/tilføje på et senere tidspunkt pga. efterspørgslen (Eller rettere, er tweetet af en af deres chefer). Men undskyldningen skulle være at omdrejningspunktet i PS4 hele vejen igennem har været 'for the gamers', og at man så ikke har haft noget fokus på den som mediecenter. Men indtil videre synes jeg at Sony har gjort det udmærket mht. at lytte til kunderne, så tror/håber på de får lavet noget i den retning
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 08:43
Synes det er helt fint at PS4 er en spillemaskine.. og de kun koncentrere sig om det.
Det giver forhåbentlig en bedre spillekonsol end hvis de også skulle supportere alt anden også.

Det findes jo et hav af streaming muligheder. De fleste indbygget i TVéne.. men ellers kan der tilkøbes for få hunderede kroner.. 
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 20:09
Jeg er mega skuffet over PS4's manglende medie muligheder. Ja jeg ved godt at der har været megen snak om at PS4 er for gamerne. Men jeg havde ikke forestillet mig, at man ligefrem fjerner funktionalitet.
Jeg overvejer seriøst at sælge den igen og hoppe tilbage til PS3.
I øvrigt noget fis at fyre af, at der findes et hav af streaming muligheder....
Det svare jo lidt til at muligheden for at gå på nettet blev fjernet fra PC'en, med henvisning at man kan bruge sin tablet.
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 08:57
Hehe - jeg deler helt din holdning.

Men sammenlignet med Xbox One, så har den en række andre fordele - som man så i stedet får noget ud af (60 FPS gaming). 

Jeg er dog også skuffet ver medie mulighederne. De har dog tilføjet Plex, men som man så skal betale for per måned ...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu