recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Small eller large speakers?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Small eller large speakers?

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 10:50
Hmm interessant. Nu kan jeg ikke lige huske mål og dimensioner 100% men den siger umiddelbart at front og sidevæg vil give mig dips ved hhv 107Hz og 95Hz. Stemmer jo meget godt overens med det brede dip omkring de 100Hz. Takker mange gange for link
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4419
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 11:27
Det var så lidt :) 
Hvis front- og sidevæg er samme afstand, så gælder det at crap*crap er mere crap :) Derfor man altid vil undgå identiske afstande til flere flader.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 11:49
Kan også se begge mine sub's vil lave dip omkring 100Hz både fra front og bagvæg. Derfor mit forsøg med og køre dem op i 120Hz hjalp nada...crap*crap*crap= monster crap
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4419
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 11:50
Hehe. Derfor jeg er tiltaler af bass management... Så kan man placere subs så man skubber deres dip over 80hz og placere fronter for at skubbe dip under. Problem solved :)
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 13:43
Jamen det er da nummer 1 og gøre. Grunden til jeg eksperimenterer med dette er, at jeg har meget lidt mulighed for og flytte på højttalerne, og det faktum mine sub's er for små. Og jeg har da også fået store gevinster i området 25-90hz. Hvilket altså bidrager en del til underholdningen ved både musik og film. Manglede altid bas før i tiden, men nu har jeg mere end rigeligt til musik, selvom enhederne arbejder meget mindre. Til film arbejder de stadig hårdt ind imellem, men forbedringen er enorm og Buttkicker'en er ikke så nødvendig længere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu