recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BeoCenter 4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BeoCenter 4

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
newzero Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér newzero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: BeoCenter 4
    Sendt: 16-September-2014 kl. 01:07

Jeg har et BeoCenter 4 fra en af de første årgange.
Jeg har set at en Software opdatering fra 2009 bl.a kan løse et problem med SDHC Kort, og SD Kort over 2 GB.
Kan jeg umiddelbar få mit BeoCenter opdateret hos en Forhandler, eller skal der ændres noget inde i Elektronikken ? Hvad koster en opdatering ?
Kan jeg se hvilken SoftWare jeg køre med ? Og hvad er der nyt i denne opdatering ?

Så har jeg lige et tillægs spørgsmål ang lyd.

Vi kan nok alle blive enige om at MP3 ikke har gjort ret meget godt for musik kvaliteten.
Jeg har købt et musik album online, der er filerne i FLAC format.
Men nu kan mit BeoCenter 4 jo ikke afspille FLAC filer, og heller ej mit musikanlæg i bilen. Men til hvilket format kan jeg konvertere albumet til, så mit BeoCenter 4 via SD kortet kan afspille albummet. Jeg er som ligeglad hvor meget albummet fylder, bare lyd kvaliteten er så god som muligt, og jeg vil kunne høre det på mit BeoCenter 4 på SD kort og i bilen. Ved godt at laver jeg en musik CD er det nummer 1, at foretrække, men hvilket format bør jeg konvertere mine FLAC filer til, for bedste lydoplevelse ??

På forhånd Tak

NewZero
Med Venlig Hilsen.

NewZero.


Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 11:54

Hej newzero

Du skal klart tale med en B&O forhandler om en evt. opdatering.
 
MP3-standarden hed 56 eller 64 kbit/s. senere 192 eller 256 - for tiden hedder det 320 kbit/s.
MP3 er stadig komprimeret, men kan læses af alle afspilnings produkter, vælges derfor af af mange.
Hvad mister du ?
Så hvad mister du, når musikken komprimeres fra studiekvalitet til MP3?. Eftersom der tages hensyn
i alle led, og maksimal datastrøm bruges, som er 320 kilobit pr. sekund (kbit/s), kan den subjektive
oplevelse af lydkvalitet faktisk være rigtig god, og i nogle tilfælde vanskelig at adskille fra cd-kvalitet.
Men noget er naturligvis forsvundet på vejen. Til sammenligning har cd-kvalitet en datastrøm på 1411
kbit/s, ca. fem gange højere.
 
Så du sidder alt så ikke tilbage med fuld kvalitet, selv om du kan komme så tæt på.


Redigeret af Peter Pan - 28-September-2014 kl. 12:17
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu