recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Findes der TV som kan erstatte boxen til Waoo TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Findes der TV som kan erstatte boxen til Waoo TV?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xyz001 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-September-2014
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xyz001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Findes der TV som kan erstatte boxen til Waoo TV?
    Sendt: 20-September-2014 kl. 22:51
Hej alle,
Jeg undrer mig over at man stadig i 2014 skal bruge en box under TV'et for at se digitalt tv. Så jeg søger en løsning hvor jeg kan undgå boxen og bruge TV'ets egen fjernbetjening til at skiftekanaler.

Jeg har en fiberforbindelse ind i lejligheden og har LAN netværk fordelt i alle rum. Ejendommen har ikke kabeltv, så TV via fiberforbindelsen er eneste mulighed vi har.

Jeg kan forstå at Waoo leverer en løsning hvor den omsætter signalet til et alm antenne stik men bibeholder det digitalt. Det har dog begrænsninger for HD kanaler så vidt jeg kan se. 

Nye TV fra bl.a. Sony har et RJ 45 netværkstik bagpå. Er det muligt for TV'et at udfylde Boxens rolle ved at lede netværkskablet direkte ind i TV'et og dermed undgå boxen?

Findes der TV som kan dette? Nogle af de nye Smart Tv måske?

Efterhånden må det vel være så udbredt med IP tv at de er forberedt for at få signalet ind via netværkstik eller wifi.

Nogle erfaringer eller viden?




Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2014 kl. 23:06

Hvis ikke udbyderen fra Fiberboxen leverer signalet som DVB-C, så er der ikke mulighed for at undgå at bruge STBen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2014 kl. 23:22
En løsning kunne være at anvende diverse apps    (også til smart-tv)
til 
DR TV2 og diverse streamningstjenester som et alternativ til waoo.

Altså simpelhen få "indholdet" leveret på en anden måde, når Waoo ikke kan finde ud af det via IPTV.


DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mictand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 15:58
Hvilket energiselskab er det?

Det du efterspørger, kræver at Fiberboksen omsætter signalet til DVB-C, dvs. har en udgang til almindeligt antennekabel.

Hvis den har det, og dit TV understøtter DVB-C, så skulle du kunne tage samtlige kanaler inkl. HD-kanaler (ekstrakanaler kræver muligvis boks og/eller kort) direkte på TV'et.

RJ45 stik i TV'et (ligegyldigt fabrikant) kan på ingen måde bruges til formålet.
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarzan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 21:11
Det vil jeg da også meget gerne vide. Altså om man på nogen måde kan undgå waoo TV-boks, og så bare bruge tv'et egen DVB-C tuner.
jeg har Seas-nve som fiberleverandør.
Venlig hilsen

Sven

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 21:29

Den eneste måde hvormed man kan undvære boxen, er når det leveres som DVB-C, og det er ikke overalt at det gøres. Hos SEAS gør man det mig bekendt ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 21:43
Ifølge dette sted http://www.seas-nve.dk/Privat/Fibernet/Boligforeninger/produkter/waoo-forening-tv/tv-uden-boks.aspx er det muligt at se dine tv-kanaler uden boks hvis dit tv har DVB-C MPEG-4 tuner.




Redigeret af Vilhelm - 28-Oktober-2014 kl. 21:43
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarzan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Ifølge dette sted http://www.seas-nve.dk/Privat/Fibernet/Boligforeninger/produkter/waoo-forening-tv/tv-uden-boks.aspx er det muligt at se dine tv-kanaler uden boks hvis dit tv har DVB-C MPEG-4 tuner.



Ja, men desværre kun i boligforeninger. Det gælder ikke enkelte private huse Cry
Venlig hilsen

Sven

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu