recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viaplay er SKOD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Viaplay er SKOD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Viaplay er SKOD
    Sendt: 22-September-2014 kl. 09:51
Hejsa,

Som indehaver af to spritnye Samsung Smart-TV (5505 og 7505) kan jeg konstatere at Viaplay halter milevidt efter Netflix.

Jeg ved ikke om det er App'en i Samsungs fjernsyn der er piv ringe eller det er et generelt problem - jeg ser det kun via fjernsynet.

Lavede en længere test i går søndag.
Skiftevis Netflix og Viaplay, først på det ene fjensyn og så på det andet - og forfra igen.
Begge fjernsyn afvikler uden problemer Netflix i 1080p - også hvis man bruger dem samtidigt.
Uanset hvilken film eller serie jeg vælger i Viaplay ligner det lort.
Det er bestemt ikke HD og jeg tvivler på at det endda 'når op' på SD.
Det pixelerer også med jævne mellemrum.
Helt galt var det med 'Spartacus' serien, der ville stå skarpere med et analogt signal på et 20 år gammelt fjernsyn.

Farvel viaplay - fornøjelsen var HELT på jeres side og jeg er glad for at jeg ikke skal støtte jer med 79 kr om måneden!


Redigeret af Bladerunner - 22-September-2014 kl. 09:52
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 11:36
er faktisk selv positiv over Viaplay, klart bedste streaming service jeg har prøvet.

JEg er godt klar over NEtflix kan levere bedre billede kvalitet med deres nye high bitrate 4k streaming, men det danske udbud er absymalt.

jeg har den fulde pakke pga. Premier League.

Jeg har 4 devices jeg ser det på + en stak ipads / PC..

men mine hoved afspillere er enten Airplay 1080p på ATV3 / 46F6500 Samsung Smart TV / Mac Mini på min projektor..

NFL og Premier league står klippe skarpt og i HD, JA det er stadig kun 3-4 mbit, men det er et flot og skarpt billede, uden for meget støj ved bevægelser.

Konen ser en del serier i HD og det er væsentligt bedre end SD tv, igen den lave bitrate kan ramme bevægelserne en smule, men synes godt nok det er håndteret flot.

og film udbudet er godt, så lige den nye Thor film i går på min kontor F6500 46" over Viaplay klienten i TV´et fungerede også fint...

Jeg kører 90/90mbit fiber, har ingen issues med at den ikke vil trække fuld knald på signalet, så kører hele tiden max kvalitet.

har 2-3 issues med viaplay, og det er deres håndtering ved "tunge" sports dage

der har været et par gange systemet bare ikke har fungeret som ved Premier League afslutning, hvor det gik ned og de lavede klienter til alle kampe, hvilket var fint, men de glemte lige der var et Ishockey VM som vi andre gerne ville se, som vi så måtte droppe..

og at min Samsung klient til tider logger ind på Sverige / Norges klient ser det ud til...

så der er lidt bugs..

det har dog gjort, at vi kun har DR i huset, og så bruger vi Viaplay til resten, ingen kabeltv / Fibertv / andet, det er simpelthen for dyrt, og ikke flexibelt nok.

Så jeg er selv positiv.
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 13:02
Hej Rasmus,

Jeg har set din anmeldelse på trustpilot hvor du er ene om at holde fanen højt i nyere tid.
Min oplevelse deles af de fleste derinde så der må jo være nogle problemer.

Men dejligt for dig at det virker hos dig.... kunne være interessant at vide hvad det er, der gør forskellen.

Infrastrukturen fejler jo ikke noget når Netflix spiller max i alle situationer.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 13:39
jeg har ikke trustpilot anmeldt Viaplay..

jeg har bashet dem på facebook når det har været nede...

jeg er positiv over det, andet kan jeg ikke være, jeg plejer at være særdeles kritisk, lige som jeg var over mit Waoo Fibertv, som blev så ABSURD dyrt..

selv i sommerhuset på 4G som er forholdsvist variabelt i styrke, der trækker jeg stadig den fulde opløsning igennem.

jeg har faktisk aldrig anmeldt noget på Trustpilot, så vidt jeg husker.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 13:46
Det største problem med viaplay er landevalg, og sprog.

Er ens ipad på engelsk sprog, så vises den svenske viaplay, uden mulighed for at skifte.

Er land på xbox sat til US så vises den svenske viaplay etc.
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 15:47
Jeg deler samme positive erfaringer med Viaplay som Rasmusdc.
Jeg afpiller også fra ipad og via Airplay til ATV3 til mit TV, så jeg tror problemet kan ligge hos Samsung's viaplay app?
Til top
Fuzhi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Maj-2006
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuzhi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 16:40
Jeg ser Viaplay via Samsung's viaplay app på en 7505.

Kvaliteten på Netflix er klart bedre end Viaplay, men pivringe vil jeg bestemt ikke kalde Viaplay. 

Jeg ser fortrinsvis live sport hos dem, Netflix udvalg på film er bedre og mht serier er de lysår foran, men jeg syntes dog at Viaplay har forbedret sig en del på det sidste.

Hvis du kører trådløst, så prøv evt at se om det hjælper, hvis du forbinder med kabel.


Redigeret af Fuzhi - 22-September-2014 kl. 16:41
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petrucci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 17:11
Viaplay kører faktisk rimelig godt på en PC eller direkte fra iPad. Men smider man det op via Airplay (ATV3) fra iPad'en...så går det galt. Det er simpelthen langt fra flydende billeder, man bliver præsenteret for her. Specielt når der streames fodboldkampe.
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af Fuzhi Fuzhi skrev:

Jeg ser Viaplay via Samsung's viaplay app på en 7505.

Kvaliteten på Netflix er klart bedre end Viaplay, men pivringe vil jeg bestemt ikke kalde Viaplay. 

Jeg ser fortrinsvis live sport hos dem, Netflix udvalg på film er bedre og mht serier er de lysår foran, men jeg syntes dog at Viaplay har forbedret sig en del på det sidste.

Hvis du kører trådløst, så prøv evt at se om det hjælper, hvis du forbinder med kabel.

Står der 'HD' ud for film/serier når du benytter Viaplays App på din 7505 ?

Det gør der nemlig ikke på min men hvis jeg starter App'en på en Ipad kan jeg se at der står HD ud for nogen af de film jeg har haft bøvl med.

En kablet løsning er ikke en option dér hvor mit TV står og burde heller ikke være nødvendig når Netflix bare triller derudaf i full HD.....


Redigeret af Bladerunner - 22-September-2014 kl. 17:37
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:


....jeg har faktisk aldrig anmeldt noget på Trustpilot, så vidt jeg husker.

My bad... det var en anden med 90/90 net Embarrassed
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu