recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slingbox Spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slingbox Spørgsmål

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slingbox Spørgsmål
    Sendt: 22-September-2014 kl. 10:28
Savner en måde at kunne tage mit tv med mig når jeg er på farten.. Derfor har jeg kikket på slingbox løsningen..

Nogen der kan forklare hvordan følgende funker?

1. Sender den bare signalet ud til din enhed.. altså så jeg kan se 1 program på feks min computer og en anden på tv'et der hjemme?

2. findes der en box der kan modtage slingbox signalet som kan sættes til et normalt tv.. altså i form at en sat/medieboks..

3. er kvalitet på højde med normal tv signal?


Til top
noxity Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-April-2011
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noxity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 11:27
1: Den broadcaster dit signal ud på nettet. Du kan tilslutte én enhed af gangen til denne stream via din Slingbox account. Afspilleren til PC/Mac gratis, mens det koster omkring 69kr til iPhone/iPad. Android kender jeg ikke til.
Boksen tilsluttet dit antenne signal. Den har ingen digital tuner, så du kan kun modtage analog kanaler, og kvaliteten vil være derefter. De nyeste udgaver af Slingbox har vidst endda helt droppet den indbyggede tuner. I stedet vælge mange at tilslutte en ekstern tuner til Slingboxen. Den eksterne boks kan styres via nogle IR-øjne som sende signaler svarende til fjernbetjeningen.
Den har ingen indflydelse på dit eksisterende TV. Du skal se på Slingboxen som om det var et ekstra TV. Du skal altså have splittet dit antenne signal, og hvis dine kanaler er kodede så skal du have et ekstra kort (Boxer, Yousee plus etc).

2: Der findes en SlingCatcher, men den bliver vist nok ikke produceret længere. Er ikke klar over hvordan den spiller sammen med de nyeste Slingboxe, men ser ikke umiddelbart nogen grund til at den ikke skulle virke.

3: Kvaliteten afhænger af flere faktorer. Din upload hastighed, Slingbox modellen (Jo nyere, jo bedre. De er blevet bedre til at komprimere signalet uden kvalitetstab), tilslutningsmetode af den eksterne boks.

Jeg har ingen erfaring med Slingboxe nyere end Slingbox Pro, og den er efterhånden en gammel sag. Jeg har en ekstern digital tuner sluttet Slingbox Pro via Component stik (lav opløsning/kvalitet) på en hurtig (15Mbit upload) forbindelse. Her er output kvaliteten at sammenligne med alm. analog signal på fladskærmen.

Vælger du en ny Slingbox (Slingbox 350 og til dels Slingbox Pro-HD) så ville jeg forvente en kvalitet tæt på alm. digitalt tv.

Du skal dog være opmærksom på at du ikke kan forbinde din eksterne digitale tuner via HDMI. Du skal i stedet bruge Component (lav kvalitet) eller Composite (HD opløsning). Det kan være en udfordring at finde en digital tuner med Composite som er til at betale, da HDMI er blevet defacto standarden.

Hvis du finder en Slingbox 500 (markedsføres ikke i Danmark), så har den en HDMI-indgang. Den understøtter dog ikke HDCP (kopibeskyttelse) så hvis outputtet fra den digitale tuner er med HDCP, så vil du bare få sort skærm. Hvor ofte det er tilfældet må du spørge en anden om :)

Redigeret af noxity - 22-September-2014 kl. 11:29
Beoplay V1, Beolab 14.4, Beoplay A9, ATV3
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 11:43
2. WD TV Live har en sling app
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af noxity noxity skrev:

1: Den broadcaster dit signal ud på nettet. Du kan tilslutte én enhed af gangen til denne stream via din Slingbox account. Afspilleren til PC/Mac gratis, mens det koster omkring 69kr til iPhone/iPad. Android kender jeg ikke til.
Boksen tilsluttet dit antenne signal. Den har ingen digital tuner, så du kan kun modtage analog kanaler, og kvaliteten vil være derefter. De nyeste udgaver af Slingbox har vidst endda helt droppet den indbyggede tuner. I stedet vælge mange at tilslutte en ekstern tuner til Slingboxen. Den eksterne boks kan styres via nogle IR-øjne som sende signaler svarende til fjernbetjeningen.
Den har ingen indflydelse på dit eksisterende TV. Du skal se på Slingboxen som om det var et ekstra TV. Du skal altså have splittet dit antenne signal, og hvis dine kanaler er kodede så skal du have et ekstra kort (Boxer, Yousee plus etc).

2: Der findes en SlingCatcher, men den bliver vist nok ikke produceret længere. Er ikke klar over hvordan den spiller sammen med de nyeste Slingboxe, men ser ikke umiddelbart nogen grund til at den ikke skulle virke.

3: Kvaliteten afhænger af flere faktorer. Din upload hastighed, Slingbox modellen (Jo nyere, jo bedre. De er blevet bedre til at komprimere signalet uden kvalitetstab), tilslutningsmetode af den eksterne boks.

Jeg har ingen erfaring med Slingboxe nyere end Slingbox Pro, og den er efterhånden en gammel sag. Jeg har en ekstern digital tuner sluttet Slingbox Pro via Component stik (lav opløsning/kvalitet) på en hurtig (15Mbit upload) forbindelse. Her er output kvaliteten at sammenligne med alm. analog signal på fladskærmen.

Vælger du en ny Slingbox (Slingbox 350 og til dels Slingbox Pro-HD) så ville jeg forvente en kvalitet tæt på alm. digitalt tv.

Du skal dog være opmærksom på at du ikke kan forbinde din eksterne digitale tuner via HDMI. Du skal i stedet bruge Component (lav kvalitet) eller Composite (HD opløsning). Det kan være en udfordring at finde en digital tuner med Composite som er til at betale, da HDMI er blevet defacto standarden.

Hvis du finder en Slingbox 500 (markedsføres ikke i Danmark), så har den en HDMI-indgang. Den understøtter dog ikke HDCP (kopibeskyttelse) så hvis outputtet fra den digitale tuner er med HDCP, så vil du bare få sort skærm. Hvor ofte det er tilfældet må du spørge en anden om :)

Tak for den gode forklaring :)
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 14:05
"  findes der en box der kan modtage slingbox "

Du kan bare købe en android Stick / box

Nils
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu