recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Share fra Samsung telefon til Samsung TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Share fra Samsung telefon til Samsung TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kenneth Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Share fra Samsung telefon til Samsung TV
    Sendt: 22-September-2014 kl. 12:35
Hejsa,

Jeg købte sidste år et Samsung UE55F8005 og er generelt rigtig glad for tv'et. Dog har vi oplevet at den funktion der gør at vi kan smide ting fra vores apps på telefonen og op til fjernsynet ikke længere fungerer.

Problemet er umiddelbart opstået efter jeg i forbindelse med skift af internet udbyder også skiftede router. Jeg kører nu et setup hvor vi via powerline og en lille dum 4-port switch kobler mediecenter og tv til routeren. Jeg har også testet via WiFi da jeg mistænkte powerline i at være årsagen, men heller ikke her får jeg ikonet i apps'ne der gør at jeg kan afspille fra telefoner/tabs til fjernsynet.

I en periode inden jeg skiftede telefon fra Samsung Galaxy Nexus til Samsung Galaxy S4 virkede min, men ikke konens telefon. Efter mit skifte af telefon virker det heller ikke for mig.

Jeg har forsøgt mig med AllShare app'en uden held ligesom en kollega anbefalede mig at slukke helt for tv (og strømmen dertil) i 10 minutter for at resette fjernsynet. Normal streaming eller anden internet adgang fra fjernsynet og mediecenter virker fint.

Share fra mediecenter til fjernsyn virker heller ikke, selvom de sidder på samme switch.

Er der nogen der har gode idéer til hvordan jeg kommer videre med fejlsøgning på dette problem?

Mvh
Kenneth
Samsung UE55F8005 - Onkyo TX-SR605 - HTPC - Jamo A-405HCS5
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 14:19
Lyder mærkeligt.

Har altid virket fint på mit TV.

Kan du se dit TV i app'en?

I app'en skal du normalt vælge hvilken enhed du vil share/caste til (dit Tv) og så skal du første gang give lov til det på TV'et (der popper en menu op hvor du skal godkende).
Til top
Kenneth Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 05:20
AllShare app'en vil ikke connecte til mit TV. Jeg har desværre ikke testet med den før de andre ting holdt op med at virke.

Det kan være jeg skal have fat i Samsung.
Samsung UE55F8005 - Onkyo TX-SR605 - HTPC - Jamo A-405HCS5
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 12:50
Jeg har samme problem hos mig. Jeg fandt alternative allshare apps, som virker. Så det er Samsungs egen allshare, (som de forøvrigt selv opfandt i sin tid!!!), som ikke virker.
Det går strygende for Samsung, kan man vel godt sige. Stern Smile
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg har samme problem hos mig. Jeg fandt alternative allshare apps, som virker. Så det er Samsungs egen allshare, (som de forøvrigt selv opfandt i sin tid!!!), som ikke virker.
Det går strygende for Samsung, kan man vel godt sige. Stern Smile


Allshare virker nu fint hos mig...
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg har samme problem hos mig. Jeg fandt alternative allshare apps, som virker. Så det er Samsungs egen allshare, (som de forøvrigt selv opfandt i sin tid!!!), som ikke virker.
Det går strygende for Samsung, kan man vel godt sige. Stern Smile


Allshare virker nu fint hos mig...

Det gjorde den også for mig, indtil den blev opdateret på min Galaxy S3, Galaxy Tab og andre Samsung produkter. Derefter virker det ikke sammen med mit TV mere, (sikkert fordi TVét ikke er opdateret).
Min pointe er dog, at henter man andre Allshare apps i Google Play, så virker DE fint.
Min logiske sans siger mig, at Samsung må have et problem. Om det er i Allshare eller TV, det er for mit vedkommende ret ligegyldigt. Problemet er fast et sted, hos Samsung.
Til top
Kenneth Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 14:16
Jeg må prøve nogle af de andre så, det er bare underligt at jeg til at starte med kunne caste direkte fra f.eks. youtube og netflix apps - det kan jeg ikke mere.

/Kenneth
Samsung UE55F8005 - Onkyo TX-SR605 - HTPC - Jamo A-405HCS5
Til top
hermanR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hermanR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2014 kl. 20:58
For en del måneder siden brugte jeg sidst vores Samsung AllShare Cast dongle. Men jeg prøvede nu og løsningen kører stadig fint, når jeg lige fandt rette HDMI indgang.

Grunden til jeg ikke bruger løsningen jævnligt er at jeg synes den lille dongle boks bliver meget varmt og det går i forvejen lidt trægt inden opkoblingen virker, hver gang.

Da jeg så nu startede appen op på min Samsung Galaxy S3 fik jeg en besked om at der var en opdatering, som jeg acceptere at få. Men så virkede det også for mig.

Slår jeg nu op på Programliste så har jeg (App-info) AllShare Cast Dongle S/W Version 1.2.3717

Mvh / HermanR
Herman
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu