recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mini Mac som Wifi extender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mini Mac som Wifi extender

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mini Mac som Wifi extender
    Sendt: 22-September-2014 kl. 12:59
Jeg har en Mini mac tilsluttet mit tv/surround setup, som går på internet via Wifi fra mit kontor hvor router er en timecapsule.

Det slog mig om jeg ikke via Mini mac´en kan lave en kablet forbindelse til min Denon receiver, som ikke har wifi?

Hvis ja hvordan hulan sætter jeg det op?

Det må være noget med internetdeling på Mini Mac´em og kan jeg overhovedet bruge den netværks-kabel indgang til det formål?

Jeg er med på jeg kun kan være online  med min receiver, når min mac også er tændt så:)
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har en Mini mac tilsluttet mit tv/surround setup, som går på internet via Wifi fra mit kontor hvor router er en timecapsule.

Det slog mig om jeg ikke via Mini mac´en kan lave en kablet forbindelse til min Denon receiver, som ikke har wifi?

Hvis ja hvordan hulan sætter jeg det op?

Det må være noget med internetdeling på Mini Mac´em og kan jeg overhovedet bruge den netværks-kabel indgang til det formål?

Jeg er med på jeg kun kan være online  med min receiver, når min mac også er tændt så:)
Det kan du godt.
Det er beskrevet her: http://imacguide.dk/tips-og-tricks/omdan-din-mac-til-et-wifi-spot/
Du skal bare bytte om på kablet og trådløs.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 13:53
Perfekt:-).
Tak for dem guide
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2014 kl. 20:13
Jeg har endnu ikke fået kastet mig ud det projekt her, men vil gøre det imorgen.

Jeg fik lige en tanke på strømforbruget ift at installere en apple express, som jeg kan kan google mig til bruger 3.5 watt (årspris på lige over 60 kr)

Min Mac i standby skal bruge 11 watt. hvilket umiddelbart giver en årspris på under 200 kr om året. Jeg bruger selvfølgelig mere når mini macen skal køre og sikkert også mere hvis den stadig skal fungere som kablet wifi extender.

Men kan sådan en mac tåle at stå tændt 24/7?

Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2014 kl. 20:19
Jeg har en macmini til en statusskærm den har kørt i 4år uafbrudt nu.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2014 kl. 20:54
Hmm jeg kan simpelthen ikke få min denon app til at acceptere den ip min denon receiver ellers angiver.
Gode råd?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu