recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming til ATV3 starter ikke længere automatisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming til ATV3 starter ikke længere automatisk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ka-bang Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ka-bang Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming til ATV3 starter ikke længere automatisk
    Sendt: 30-September-2014 kl. 14:57
Hej!
 
Efter seneste opdatering til Apple-TV kom for en uge eller to siden, har jeg ikke længere kunnet få mit ATV 3 til at starte automatisk, når jeg vil starte en stream fra f.eks. en iPad. Det er som om, det ikke giver sig til kende. Airplay-muligheden er ikke synlig på iPad'en, med mindre jeg manuelt tænder for ATV først. Og tidligere har det altid været muligt fra stand-by tilstanden. Jeg har rodet indstillingerne på ATV igennem, men kan ikke finde noget suspekt. Er der nogen, der kan hjælpe?
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 16:46
Som jeg har læst på diverse fora, tyder det på, at "wake-up from standby" virker kun hvis du kører med Wifi. 
Til top
ka-bang Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ka-bang Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 21:10
O.k., tak for svar. Jeg har godt hørt at der nu er den direkte forbindelsesmulighed uden om wifi, men jeg troede, jeg fortsat var på det. Jeg kiggede i indstillingerne igen, men jeg kunne ikke finde nogen mulighed for at tvinge ATV'et til at forbinde via wifi. Det ser ud til fortsat at være forbundet via ethernet (kablet til routeren). Hvordan mon man gør det?
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 21:21
Tag kablet ud..... Og konfigurer WiFi. Jeg er ramt af samme problem som dig, men bliver på kabel da det er mere stabilt. Men det er da pænt irriterrende, man skal finde fjernbetjeningen frem for at vække kræet..

I øvrigt, på min iPad kommer AirPlay symbolet frem i det pågældende program, når ATV er blevet vækket. Men jeg kan ikke vælge AirPlay når jeg trykker på ikonet. Der er bare et blåt flueben ved iPad. Jeg må så trække menuen op nedefra, der kan jeg så vælge AirPlay. Ret irriterrende. Oplever du det samme?

J

Redigeret af Jwin - 30-September-2014 kl. 21:30
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 21:36
Man kan i øvrigt ikke vække en sovende ATV med fjernbetjeningen, hvis ens fjernbetjening er Apples egen Remote App på en iPad.

Ah, Apple. Det er vist en ommer.
Til top
ka-bang Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ka-bang Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2014 kl. 09:48
Jeg prøvede at trække ethernetkablet ud og konfigurere wifi. Så kunne jeg godt vække den slumrende kæmpe.

Det spøjse er, at jeg så forbandt via kabel igen, satte ATV på standby, og nu virker "wake-up from standby" sør'me alligevel!

AirPlay fungerer fint for mig nogle stedet, f.eks. i DR's app. Symbolet er synligt, og jeg kan vælge at sætte flueben ud for ATV. Ved streaming fra andre kilder kan jeg dog også som dig nogle gange opleve, at jeg skal benytte muligheden via at trække menuen op nedefra.
Til top
fairyanna Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-December-2014
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fairyanna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2014 kl. 11:27
Du kan via unblock us side ændre region, så du skal vel bare opdatere region til DK når du vil bruge DR?
If you are looking for fast success in dumps best of luck
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu