recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - For stort billede til lille lærred. Hvad gør jeg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

For stort billede til lille lærred. Hvad gør jeg?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-August-2010
Status: Offline
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: For stort billede til lille lærred. Hvad gør jeg?
    Sendt: 30-September-2014 kl. 22:45
Hej

Har lige erhvervet mig en benq w1070 projektor og et 92" lærred

Problemet er nu at min stue er 6 meter bred og vil selvfølgelig have projektor til at hænge bagerst i rummet. Men kan ikke køre billedet så langt "ned" at det kan være på lærredet. Er der nogle indstillinger man kan lave i selve projektoren så den ligesom zoomer mere ud, så det passer til lærred udover selvjustering på selve linsen?

På forhånd tak.
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 23:04
Der er desværre ikke andre muligheder end.
1) ryk lærred og projektor så tæt sammen at det passer
2) køb et større lærred
3) køb en anden projektor

Hvis 1) ikke er mulig, så gå til 2)
Personligt bruger jeg 131" på 3,5 - 4 meters afstand, det tager kun et øjeblik at venne sig til 😉
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2014 kl. 08:30
Der er en mindste og en maximum afstand på din projektor, og der skal den hænge imellem.

Jeg var i samme situation som dig tidligere og købte et loft-ophæng til min projektor + flyttede den så tæt på at jeg kunne få 120" :-)
Til top
htpcbio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: aarhus, danmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcbio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2014 kl. 10:07
Der er kun én løsning på dette! Større lærred, du vil aldrig fortryde det :-)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2014 kl. 10:14
Sidder du så 6 m fra et 92 tommer lærred? På den afstand må det svare til et mellemstort TV på 3 m afstand. Du skal væsentligt op i lærredstørrelse, min 120 tommer.
Til top
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-August-2010
Status: Offline
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2014 kl. 18:02
Hehe, tak for hjælpen. Skal da nok have et større lærred så. Mellemstort tv, tjaa det er så det jeg stadig vil kalde et stort tv ;-)
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2014 kl. 22:31
Jeg har 120" fra ca. 3.5 meter og mener faktisk det kunne være større.

Så 92" tommer fra 6 meter ... hmm hmm :-)
Til top
rlauritsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-November-2005
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rlauritsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2014 kl. 19:27
Jeg købte netop optoma hd25e pga. afstand fra bagvæg til lærred. Jeg har ca. 5 meter, og et 120" lærred. Jeg har også haft Benq W1070 før. Men solgte da jeg flyttede da jeg ikke troede jeg havde plads. Det fandt jeg så plads til ved at have projektor på langs i stuen, og så tv i bredden. Stuen er ca. 3,6 m x 5 m. Hvis I forstår. Eneste ulempe er at surround højtalere er indrettet efter projektor.

Jeg synes Optoma HD25e er bedre kvali end Benq 1070. Den larmer ikke så meget og jeg har ikke fået dust spot endnu. Det havde jeg ret hurtigt på benq. Desuden slap benq mere lys ud ved siden af linsen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu