recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONY Experia Z3 Compact
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SONY Experia Z3 Compact

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2014 kl. 07:49
Nu kan jeg ikke huske de forskellige udbyders frekvenser, men hvis du oplever det med flere Z3'ere, så kunne noget måske tyde på, at lige de frekvenser Telenor/Telia bruger, giver problemer med antennen på den telefon. Om det så er hardware, hvilket vil kræve at hele serien skal have skiftet sine antenner, eller om det er radio-firmwaren, som de kan opdatere sig ud af, er ikke til at sige.

Men hvis det er tilfældet, at du oplever det på flere Z3'ere, så giver det også mening, at den fint kan modtage på 3, da de, så hut jeg visker, bruger nogle andre frekvenser.

Det er da i hvert fald oplysninger, du kan tage med i en evt. reklamationssag.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2014 kl. 08:06
Du er godt klar over at 4g net kun er ren data? Man kan kun bruge Egde/2G/3G til samtale. Alle mobiler skifter til 3G eller under, når der samtales over mobilnettet.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2014 kl. 08:20
Jeg mener, at jeg skulle hente indstillinger på min HTC One via BiBob før 4G og dækning dækkede optimalt. Måske skal du noget lignende via din operatør?
Til top
cjoens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juli-2014
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cjoens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2014 kl. 17:51

Udbyder Telia - Telefon Xperia Z1 compact

Jeg har ikke pillet ved opsætningerne. Når min har mulighed for det forbinder den til 4G, men det medfører også en ganske lav signalstyrke ifølge bjælkerne. Så snart jeg ringer op hopper den på 3G eller H+

Det virker fint.

Jeg ved ikke om 4G signalstyrken kan blive så lav at den ikke modtager opkald, min forventning er at så længe den har fat i masten så får man også opkaldet, men så snart den ikke kan se 4G hopper den selv på 3G.

Jeg har dog ind i mellem oplevet at få en sms om ubesvaret opkald selvom telefonen har ligget lige ved siden af mig og helt sikkert ikke har ringet ... måske er det pga. dårlig 4G dækning.

Det er dog ikke noget der sker særlig tit, og jeg har generelt ikke problemer med lydkavilteten ved opkald.

Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2014 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Du er godt klar over at 4g net kun er ren data? Man kan kun bruge Egde/2G/3G til samtale. Alle mobiler skifter til 3G eller under, når der samtales over mobilnettet.

Ja, det er jeg klar over - derfor undrer dig mig også at det i den grad kan påvirke min signalkvalitet på samtaler.

Tak for alle de gode kommentarer og forslag - jeg får forhåbentligt i morgen mulighed for at prøve med et SIM kort fra en anden udbyder og så må vi se om det gør en forskel....

Jeg har iøvrigt også talt med SONY idag og det var li'så uforstående over dette, så det peger lidt på udbyderen.

Jeg skal nok melde tilbage hvis jeg får det løst .....

/Kim
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 18:07
Hej Folkens,

Jeg lovede at lukke den her, så nu har vi eksperimenteret med en anden mobiltelefon og det viser sig at når den modtager et opkald, skifter den automatisk til 3G så signalkvaliten er i orden.

Det som var mit problem var at når den lå på bordet og var på 4G, så det ud som om den ikke have noget talesignal, men det har den, sålænge der ikke er et kryds over bjælkerne.

I bud og grund er det noget psykologisk, da jeg på min 3G telefon altid har været vant til at have fuld signal og det skal jeg så lige vænne mig til at jeg nu kun har ved samtaler.

4G data har hele tiden virket som det skal ...

Problem solved - tak for al jeres hjælp og gode forslag..,, :-)

mvh

Kim
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu